کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فضای نقد عالمانه، حکیمانه و شجاعانه در جامعه فراهم شود

21 اسفند 1392 ساعت 7:59

استاد حوزه و دانشگاه گفت : برای حل مشکلات و رسیدن به شرایط مطلوب باید فضای نقد البته نقدی که عالمانه، محترمانه، منصفانه و شجاعانه باشد فراهم شود.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی گرجی در جمع اعضای حلقه های صالحین استان چهارمحال و بختیاری داشتن الگویی با صلابتی ارزشمند در زمینه تعلیم و تربیت ضروری دانست و تاکید کرد: شهید مرتضی مطهری الگویی موفق در این زمینه است.

گرجی بااشاره به ویژگی های استاد مطهری بیان داشت: سخنوری، شیوایی بیان و حضور در صحنه های علمی جامعه و مطالعه گسترده از ویژگی های این شهید بزرگوار است که اساتید ما باید آن ها را سرلوحه خود قرار دهند.

وی رعایت مبانی عقلی، تثویت مبانی، خود سازی، به روز بودن طبق مقتضیات زمان، بیان روشن و روان، استفاده از تاریخ، قصه گویی و ادبیات و شعر و تمثیل را از ویژگی هایی دانست که یک مربی و استاد خوب باید داشته باشد.

گرجی تاکید کرد: کلام مربی باید کلام مهر و محبت و رحمت باشد وشجاعت و حکمت و عقلانیت در کلام مربی رعایت شود.

استاد حوزه و دانشگاه نیاز جامعه امروز را مدیریت و حکمت در عرصه های مختلف دانست و گفت: متاسفانه مدیریت، همسرداری و تربیت ما آن طور که باید عاقلانه و حکیمانه نیست.

گرجی یکی از هنرهای مربی را طرح سوال و ایجاد ایده و فکر در متربی دانست و اذعان کرد: مربی باید ذهن شنونده را به فکر وادارد.

وی با اشاره به اهمیت نقد در جامعه بیان داشت: برای حل مشکلات و رسید ن به شرایط مطلوب باید فضای نقد البته نقدی که عالمانه، محترمانه، منصفانه و شجاعانه باشد فراهم شود.

گرجی بسیاری از سیاستهای غلط جامعه را ناشی از عدم فضای نقد و نقد پذیری دانست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 13184

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13184/فضای-نقد-عالمانه-حکیمانه-شجاعانه-جامعه-فراهم-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir