کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری از استان های امن کشور است

خبرگزاری بسیج , 20 اسفند 1392 ساعت 8:22

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در جمع مدیران و اصحاب رسانه، چهارمحال و بختیاری گفت: امنیت چهارمحال و بختیاری حاصل فرهنگ مردم، وظیفه شناسی پلیس و اهتمام رسانه‏ها به مسائل اجتماعی است.


به گزارش جهان بین نیوز،  چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ نورعلی یاری در نشست خبری با مدیران و خبرنگاران رسانه های استان اظهار داشت: تلاش پلیس برای حاکم کردن امنیت در جامعه است؛ اما احساس امنیت از طریق فعالیت های رسانه ای حاصل می شود که این مهم افزایش تعامل میان رسانه ها و پلیس را دوچندان کرده است.

وی، تعامل رسانه ها و پلیس در استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: چهارمحال و بختیاری در شاخص های امنیتی و انتظامی از استان های امن کشور محسوب می شود که این امنیت حاصل فرهنگ مردم استان، وظیفه شناسی پلیس، اهتمام رسانه ها به مسائل اجتماعی و دیگر عوامل موثر در تقویت امنیت است.

سرهنگ یاری همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات پلیس استان دربخش های مختلف، از افزایش کشف جرایم در زمینه های مختلف خبرداد.

وی از کشف ۷۷ درصدی سرقت در ۱۱ ماهه امسال خبرداد و گفت: کشفیات سرقت ۱۵ درصد و دستگیری سارقان در ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۵ باند سرقت در استان منهدم شده که برخی از این باندها به صورت مسلحانه در شهرهای هفشجان، گهرو و محور یاسوج اقدام به سرقت کرده بودند.

سرهنگ یاری در ارتباط با فعالیت های پلیس فتا استان نیز گفت: ۸۵ درصد جرائم استان در زمینه مسائل مرتبط با فضای مجازی کشف شده که ۶۶درصد افزایش داشته و اکثر جرایم با سهم ۷۰ درصدی به مباحث مالی و کلاهبرداری مربوط می شود.

وی همچنین از افزایش ۶۶ درصدی کشف کالای قاچاق در استان خبرداد و ارزش کالای قاچاق کشف شده را ۱۸۹ میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال اعلام کرد.

وی همچنین میران موادمخدر کشف شده استان در ۱۱ ماهه امسال را ۸۵۵ کیلوگرم اعلام و افزود: کشفیات موادمخدر استان حدود ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و در این راستا ۷۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و حدود سه هزار نفر در ارتباط با جرایم موادمخدر در استان دستگیر شده اند.

افزایش ۱۱ درصدی دستگیری اوباش، افزایش ۲۰ درصد دستگیری اتباع غیرمجاز، انجام ۱۰ هزار مورد بازدید از صنوف و اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ارتقاء خدمات در کلانتری ها از دیگر آماری بود که در این نشست خبری فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری به اصحاب رسانه ارائه کرد.

سرهنگ یاری همچنین درخصوص حوادث ترافیکی استان نیز اظهار داشت: در ۱۱ ماهه امسال میزان حوادث منجر به فوت، جرح و خسارتی استان به ترتیب ۱۸، ۸ و ۶ درصد کاهش داشته است.

وی با تاکید بر اصلاح زیرساخت های صنعت حمل و نقل به خصوص مشکلات جاده های استان گفت: بخش قابل توجهی از راه های استان مشکلات مهندسی دارد و چهار هزار پیچ در چهار هزار کیلومتر راه استان وجود دارد که بعضا باید اصلاح شود.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری؛ تخلفات رانندگی، اختلافات خانوادگی و ملکی و نزاع را از جرائمی دانست که در استان بیش از سایر جرائم رخ می دهد و رویکرد فرهنگی برای کاهش این گونه جرائم را از تدابیر نیروی انتظامی عنوان کرد.

سرهنگ یاری ایجاد کمربند امنیتی برای مراکز تفریحی و عمومی با استفاده از روش های فرهنگی و پرهیز از فضای پلیسی را از برنامه های فرماندهی انتظامی استان در سال آینده اعلام کرد.

وی افزایش خدمات مشاوره ای در کلانتری ها را از دیگر اولویت های پلیس در استان دانست و تصریح کرد: از سه هزار و ۲۶۵ پرونده که در مراکز مشاوره ای کلانتری های استان مورد رسیدگی قرار گرفته حدود ۷۰ درصد این پرونده ها به مصالحه ختم شده است.
انتهای پیام /


کد مطلب: 13148

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13148/چهارمحال-بختیاری-استان-های-امن-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir