کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشف یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فارسان

19 اسفند 1392 ساعت 14:11

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان از کشف و یک تن مواد غذایی فاسد و تارخ گذشته در این شهرستان خبر داد.


به گزارش  جهانبین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، حافظ امینی افزود: در راستای طرح سلامت نوروزی و کنترل و نظارت براماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و در پی بازدید کارشناسان واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی ۱۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد شامل دوغ پاستوریزه- انواع دلستر یک لیتری- روغن نباتی و انواع فراورده های گوشتی و انواع بیسکویت و ... ضبط و کشف گردید.

وی تصریح کرد: ارزش این مواد غذایی فاسد ۱۰۰میلیون ریال میباشد که از ۲۰مغازه تهیه و توزیع در شهرستان جمع آوری شد.
وی اظهار داشت: حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه از اهداف اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر مراکزتهیه و توزیع مواد غذایی بوده و همچنین اظهار نمود که بازرسان بهداشت محیط در این بازدیدها ضمن کنترل بهداشتی مواد غذایی, بهداشت فردی متصدیان و بهداشت محیط کار آموزشهای لازم را در خصوص نحوه نگهداری مواد غذایی حساس و فاسد شدنی و عدم عرضه مواد غذایی بصورت فله ایی را به متصدیان یادآور میشوند.

وی با تاکید بر اینکه در طرح سلامت نوروزی که از اول اسفند ماه سال جاری شروع گردیده و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد یافت کارشناسان بهداشت محیط با حساسیت و توجه ویژه ایی مراکز فوق را رصد می کنند.

وی یادآور شد: متصدیان موظف به رعایت موازین و مقررات بهداشتی بوده وبا متصدیان متخلف برخورد جدی, قاطع و قانونی بعمل خواهد آمد و هیچ واحد صنفی متخلف در حاشیه امنیت نخواهد بود و بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهند داد سلامت شهروندان از سوی افراد سودجو تهدید و یا به خطر بیفتد.

امینی با اشاره به اینکه طرح سلامت نوروزی در راستای ارتقای سطح سلامت و ارایه خدمات بهداشتی بیشتر به شهروندان در حال اجراست، درخواست مشارکت و همراهی ادارات و شهروندان در این مهم داشت وخواستار توجه شهروندان به تاریخ تولید، تاریخ انقضا و شماره پروانه بهداشتی در هنگام خرید کالا شد .
وی افزود: مردم  در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مشکل بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و تفریحی مراتب را به سامانه ۱۴۹۰ و یا تلفن مستقیم ۹۵۸۹واحد بهداشت محیط بانه اطلاع دهند.
انتهای خبر/ح


کد مطلب: 13105

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13105/کشف-یک-تن-مواد-غذایی-فاسد-شهرستان-فارسان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir