کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امر به معروف،گوهر مسائل تربیتی در جامعه و خانواده

15 اسفند 1392 ساعت 12:45

رئیس سازمان تبلیغات استان در جمع فرهنگیان گفت: تزکیه نفس و عمل به مسائل تربیتی و اخلاقی را ابتدا باید از خود آغاز کنیم و سپس آن را به خانواده و بعد از آن به جامعه تعمیم دهیم .


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر ،همایش تربیتی فرهنگیان استان صبح امروز با حضور ۲۰۰ نفر از فرهنگیان استان در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد .

در این مراسم حجت‌الاسلام رحمت‎الله اروجی رئیس سازمان تبلیغات استان ضمن بررسی مسائل تربیتی و آنچه معلمان باید به آن بپردازند گفت :تعلیم و تربیت از اساسی ترین مسائل زندگی هر فردی در جامعه است که از ملزومات اصلی آن راهنمای درست و درس آموز حاذق است.

اروجی ادامه داد : امر به معروف ،گوهر مسائل تربیتی است با توجه به این نکته که عامر به معروف باید اولین عمل کننده به رهنموهای خود باشد .

وی همچنین ادامه داد : تزکیه نفس برای هر تربیت کننده ای ابتدا باید از خود او آغاز گردد و عامل بودن به توصیه ها تنها راه اثرگذاری در تربیت شونده است .

وی ضمن اشاره به آیات و احادیث گفت : آن کسی که تربیت کننده خوبی باشد اگر در زندگی به آنچه به دیگران می آموزد پایبند نباشد دچار خسران ابدی شده و زیانکار واقعی است .

اروجی ادامه داد: مسئولیت های هر فرد به دو دسته خانوادگی و اجتماعی دسته بندی می شود که مسئولیت فردی و خانوادگی مقدمه مسئولیت پذیری اجتماعی است .

وی همچنین گفت: توجه به همه ابعاد زندگی و غافل نماندن از برخی ابعاد شرط اصلی تربیت یافتگی است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 13029

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13029/امر-معروف-گوهر-مسائل-تربیتی-جامعه-خانواده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir