کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

80 درصد امزاده هاي استان در مناطق سياحتي واقع شده اند

12 اسفند 1392 ساعت 11:38

سرپرست اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: 80 درصد امامزاده‌های استان در مناط سیاحتی واقع شده است.


حجت الاسلام محسن غلامیان در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: هم اكنون در ۷۰ امامزاده هاي استان طرح هاي جامع عمراني و فرهنگي در حال اجرا است و چنانچه اين بقاع متبركه از پارك بازي، محل مناسب براي استراحت، سالن هاي قرائت و پاسخگويي به مسائل شرعي و ديگر امكانات جامعه امروز برخوردار باشند به طور قطع اين مجموعه فرهنگي در تحقق جهاد فرهنگي موثر خواهد بود.

وی با بيان اينكه ۸۰ درصد امامزاده هاي استان در مناطق سياحتي واقع شده اند تصريح كرد: باتوجه به قرار گرفتن بيشتر امامزادگان استان در مناطق سياحتي، مسئولان فرهنگي، برنامه ريز و گردشگري استان مي توانند با اجراي طرح هاي مناسب فرهنگي و تفريحي در اين مكان هاي مقدس براي ارتقا فرهنگ جامعه گامي اساسي بردارند.

به گفته غلامیان، امسال زائر پذيري امامزاده ها نسبت به سال هاي قبل بيش از ۳۰ درصد افزايش داشته است اين درحالي است كه اگر اين مكان ها در اولويت برنامه ريزي ها قرار بگيرند به طور قطع زائران بقاع متبركه بيشتر خواهد شد.

سرپرست اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري با شاره به اجراي طرح مودت در استان خاطرنشان كرد: بر اساس اين طرح خيرين و دوستداران اهل بيت(ع) بقاع متبركه را احيا مي كنند به طوري كه در سال گذشته بيش از دو ميليارد تومان از طريق اجراي طرح مودت در امامزادگان استان هزينه شد.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 12940

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12940/80-درصد-امزاده-هاي-استان-مناطق-سياحتي-واقع-شده-اند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir