کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بی تدبیری های دولت، جائی برای دفاع نمی گذارد

الف , 8 اسفند 1392 ساعت 10:18

اگر رئیس جمهور به سرعت نسبت به ترمیم تیم اقتصادی و تعویض برخی اقدام نکند، یقینا" پنبه دولت زده خواهد شد و در همین سال اول عمر خود، با ریزش بخش عمده هوادارانش مواجه می شود.


به گزارش جهانبین نیوز، آن دسته از گروه های مخالف کم ظاقت و بی انصاف از همان روزهای اول تحلیف جناب دکتر روحانی، حملات رسانه ائی خود را به دولتی که حتی هنوز مستقر هم نشده بود، شروع نمودند که با معرفی کابینه و تشکیل آن، هجمه ها شدیدتر گردید. نکته مثبتی که به لحاظ کارکرد در رفتار گروه های منتقد وجود داشته و دارد، یکپارچگی و انسجام شان در حمله به دولت است که به تدریج هم این انسجام و تقسیم وظایف مشهودتر گردیده است. برخی، تنها حملات ایدئولوژیک را طرح ریزی و اجرائی می کنند، بعضی دیگر از رسانه های مخالف، عمده تمرکزشان روی نقاط ضعف دولت در بهبود شرایط اقتصادی کشور و خصوصا" اصلاح قیمت ها و بهبود معیشت مردم قرار دادند که به درستی هم دست بر روی پاشنه آشیل دولت تدبیر و امید قرار داده اند. البته شعارهای اولیه جناب دکتر روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی که بیشتر معطوف به مشکلات معیشتی مردم بود، این انتظار را در عامه مردم بوجود آورد که در کوتاه مدت، کارهای چشمگیری انجام بشود ولی در عمل، آنچه ملت مشاهده کرده و می کنند، تنها سردرگمی و به روزمرگی افتادن دولتمردان اقتصادیست.

متأسفانه دولت به راحتی بهانه به دست مخالفین داده است و اولین نقطه ضعفش، عدم انسجام رسانه ائی در ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه بود. نه اینکه در این ۱۰۰ روز کاری نکرده باشند خیر، لیکن نتوانستند همان کارهائی را که انجام داده بودند را به طرز مناسبی رسانه ائی نمایند. حداقل اینکه کاهش تقریبا" قابل ملاحظه قیمت ها و تثبیت نسبی آن، خود به تنهائی کار بزرگی بوده ولی مصاحبه نامعقول رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه نرخ ارز از ۲۸۰۰ تومان پائین تر نخواهد آمد و یا موضع گیری وزیر صنعت در مقابل انتظار مردم برای کاهش قیمت خودرو، کافی بود تا اولا" زمینه هجمه رسانه ائی مخالفین فراهم شود و دوما" شیرینی دستاورد کاهش نرخ ارز، ثبات نسبی قیمت ها و کاهش و سیر نزولی نرخ تورم ملموس نگردد.

رئیس جمهور محترم در ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه بسیار ضعیف عمل نمودند و تقریبا" اکثر زمان مصاحبه را به نقد گذشته و پررنگ نمودن ضعف های دولت سابق اختصاص دادند که اولا" زمینه را برای مظلوم نمائی به دست دولتمردان سابق داده و در ثانی بینندگان گفتگو هم احساس نمودند که دولت ایشان لابد عملکرد قابل توجهی نداشته که رئیس جمهور حرفی برای گفتن نداشت. البته اجرای عامیانه و ناپخته مجریان برنامه تلویزیونی نیز بر سبک نشان دادن وزن حرکت، افزود.

از همه مسائل که بگذریم، بی تدبیری در توزیع کمک عیدانه دولت که به بدترین شکل ممکن آن یعنی سبد کالا در حال انجام است، می تواند تیر خلاصی باشد که بر اعتماد مردم وارد می آید. متأسفانه این رفتار ناشیانه، نشان می دهد که تیم اقتصادی دولت فاقد ژنرال بوده و انجام امور به دست گروه ناهمگونیست که به یک دسته ارکستر بدون هدف و رهبری می مانند. دسته ارکستری که بهترین سازها را در اختیار دارند ولی هرکدامشان به تنهائی و نت جداگانه ائی برای خود می نوازند.

هر چه دولت از تیم دیپلماسی قوی و هماهنگ برخوردار است، در بحث اقتصادی جبران می شود و هر چه آنطرف می ریسند، اینطرف پنبه می شود. اگر رئیس جمهور محترم به سرعت نسبت به ترمیم تیم اقتصادی و تعویض برخی اقدام نکند، یقینا" پنبه دولت زده خواهد شد و در همین سال اول عمر خود، با ریزش بخش عمده هوادارانش مواجه می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 12872

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12872/بی-تدبیری-های-دولت-جائی-دفاع-نمی-گذارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir