کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیات علمی دانشگاه:

اجرای تونل بهشت آباد 60 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری را بی خانمان می‎کند

3 اسفند 1392 ساعت 10:03

اجرای طرح تونل زیرزمینی انتقال آب بهشت آباد موجب بی خانمانی ۶۰درصد جمیعت چهارمحال و بختیاری می‌شود


به گزارش جهانبین نیوز، نعیم امامی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در همایش بام ایران در حسرت آب اظهار کرد: هدف این همایش افزایش آگاهی عمومی مردم برای گرفتن حق است.

وی افزود: با اجرای پروژه بهشت آباد فرخشهر خسارت زیادی می‎بیند و حیات در این منطقه به خطر می‎افتد.

امامی، صرفه‌جویی در آب در استان همجوار را مهمترین راهکار مقابله با کم آبی در این استان دانست و گفت: با 5 درصد صرفه‌جویی آب در اصفهان نیازی به اجرای پروژه بهشت آباد مرتفع می‎شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: ساخت این تونل، قنات هایی را که در شعاع چند کیلومتری آن قرار دارد، از ریشه می خشکاند و با خشک شدن چاه های آهکی فرخشهر و تخریب منابع زیرزمینی، نشست زمین در صورت تخلیه آب چاه ها قطعی است.

امامی بر ضرورت هماهنگی بین مسئولان وکارشناسان تاکید کرد و گفت: برای مقابله با اجرا یاین پروژه باید مسئولان و کارشناسی با یکدیگر رابطه سازنده‌ای برقرار کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تونل زیرزمینی انتقال آب بهشت آباد موجب بی خانمانی ۶۰درصد جمیعت چهارمحال و بختیاری می‌شود، افزود: همچنین اجرای این پروژه به ۶۰درصد از منابع این استان نیز خسارت وارد می کند.

به گفته وی،براساس اعلام مجریان طرح انتقال آب بهشت اباد قرار بود این تونل برای انتقال آب شرب اصفهان حفر شود اما دهانه این تونل نشان می دهد که این انتقال برای مصارف غیر شرب است.

انتهای پیام / خ ز/


کد مطلب: 12749

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12749/اجرای-تونل-بهشت-آباد-60-درصد-جمعیت-چهارمحال-بختیاری-بی-خانمان-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir