کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امامزاده ها و بقاع متبركه زیباترین نماد ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی هستند

3 اسفند 1392 ساعت 9:18

حجت الاسلام و المسلمین محسن غلامیان: بقاع متبركه و امامزادگان از عوامل ايجاد اقتدار فرهنگي هستند.


سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز با بیان اینکه امامزاده ها و بقاع متبركه زیباترین نماد ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی هستند اضافه کرد: امامزادگان و ائمه اطهار(ع) پایگاه فرهنگی نقاطی هستند که در آن واقع شده اند که اجرای برنامه‌های فرهنگی هدفمند و تاثیر گذار و مناسب با شرایط روز جامع و جوانان در این اماکن، سلامت فکر و روح و فرهنگ افراد جامعه را تحت تاثیر بسیار قرار خواهد داد.

وی افزود: امامزاده‌ها در تعالی و ارتقای اخلاق اسلامی و انسانی و آرامش بخشی اجتماعی تاثیر بسزایی دارند ، و هر جا امامزاده‌ای وجود دارد، مردم آنجا از معنویت و اعتقاد و آرامش روانی بیشتری برخوردارند.

غلامیان زیارت را که نماد محبت به اهل بیت (ع) است، ازکارکرد بقاع دانست و افزود: توزیع جغرافیایی امامزاده‌ها در اقصی نقاط کشور باعث ترویج فضائل اخلاقی و حفظ ارزش‌ها خواهد شد و سبب حفظ و صیانت هویت فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی مي شود.

وی به عدم بکارگیری و استفاده از کارکرد آموزشی بقاع را مورد اشاره نمود و اضافه کرد: بقاع متبرکه با ظرفیت‌های مکانی بسیار ممتاز بهترین مکان برای آموزش‌های قرآن و عترت و ترویج آموزه های دینی و اسلامی هستند.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 12747

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12747/امامزاده-بقاع-متبركه-زیباترین-نماد-ظلم-ستیزی-عدالت-خواهی-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir