کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هوشیاری قوم بختیاری اجازه سوء استفاده به سودجویان را نمی دهد

1 اسفند 1392 ساعت 9:16

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با انتقاد از بی تدبیری متولیان امر سریال «سرزمین کهن» گفت: به یقین باید پخش این سریال متوقف شود و برای پخش مجدد این سریال، زمینه سازی لازم صورت گیرد.


به گزارش جهانبین نیوز، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در دیدار با نمایندگان ویژه رییس سازمان صدا و سیما، در رابطه با مشکلات به وجود آمده در پخش سریال «سرزمین کهن» از شبکه سه سیما، با انتقاد از بی تدبیری متولیان امر اظهار داشت: به یقین باید پخش این سریال متوقف شود و برای پخش مجدد این سریال، زمینه سازی لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به افتخارات بختیاری ها در طول تاریخ بیان داشت: بختیاری ها در انقلاب نقش بسزایی را ایفا کردند که ۱۹ بهمن سال ۵۷ و بیعت تاریخی آن ها با حضرت امام خمینی(ره)، گواه این ادعا است.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که بختیاری ها در روز ۱۹ بهمن ۵۷، تو دهنی محکمی به نخست وزیر وقت زدند، تصریح کرد: بینش و بصیرت بختیاری ها در آن برهه زمانی ستودنی بود؛ چرا که آن ها برخلاف این که بختیار از خودشان بود، بر علیه طاغوت و بختیار به پا خاستند و با امام و انقلاب بیعت کردند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که باید تدبیر، سرلوحه همه امور صدا و سیما قرار گیرد، تصریح کرد: مواظب باشیم که نظام را متحمل هزینه نکنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در این جلسه از تدوین دانشنامه استان خبر داد و افزود: در این دانشنامه که زیر نظر شورای فرهنگ عمومی تدوین و تهیه خواهد شد، به همه چهره های بختیاری و با هر رویکردی به صورت کامل پرداخته خواهد شد.

رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر حفظ عزت ها خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که حرکت های چند روز اخیر در برخی مناطق و تجمع مردم، از بختیاری ها نشأت نمی گیرد و دست های پشت پرده ای در حال استفاده از این شرایط است که هوشیاری و بصیرت قوم بختیاری، اجازه هیچ گونه سوء استفاده از این قضایا را نخواهد داد.

حجت‌الاسلام سید رمضان علی موسوی مقدم، قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در این دیدار به مشکل پیش آمده در سریال «سرزمین کهن» اشاره کرد و ضمن اعتراف به این موضوع که ما اصل اشتباه را قبول داریم، تصریح کرد: ما از قوم همیشه در صحنه بختیاری به خاطر مشکل به وجود آمده عذرخواهی می کنیم.

وی با بیان این که برخی ها بر موج سوار شدند و از این فرصت استفاده کردند، تصریح کرد: بعد از حماسه ۲۲بهمن و عملکرد خوب صدا و سیما، دشمنان در پی آن بودن که مشکلی در نظام ایجاد کنند که از این فرصت استفاده کردند.

این مقام مسؤول با اشاره به این که سریال «سرزمین کهن» بسیار فاخر است و در نوع خودش بی نظیر است، ادامه داد: در این سریال به وقایع بسیاری از سال ۱۳۲۰ تا سال ۱۳۵۷ پرداخته شده است و در آن به خیانت ملی گراها اشاره و قیام های انقلاب به خوبی تشریح شده است.

حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به این که فرصت به وجود آمده باعث باز شدن برخی عقده های خفته و چند ساله شد، خاطرنشان کرد: باید بگوییم که در سال های بعد از انقلاب، آن چنان که باید به نقش پررنگ قوم دلیر بختیاری در انقلاب اشاره نشده است که این مستلزم توجه ویژه است و برای جایگاه رفیع این قوم همین بس که حضرت امام فرمودند عشایر ذخایر انقلابند.

وی، فرصت به وجود آمده را بهانه ای دانست که صدا و سیما بیشتر به مفاخر بختیاری بپردازد و ادامه داد: این فیلم فرصتی شد تا صدا و سیمای کشور بخشی از وظایف خود را که قبلا در زمینه ساخت فیلم هایی از تاریخ و فرهنگ قوم بختیاری انجام نداده، هم اکنون جبران کند و انجام دهد و نباید این امر باعث شود که بیگانیگان از آن سوء استفاده کنند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در پایان با بیان این که بختیاری ها با حفظ آرامش خود در زمینه فیلم مذکور بار دیگر نشان دادند که ولایت پذیرند، تصریح کرد: بختیاری ها بدانند که مشکل پیش آمده کاملا سهوی بوده و ما نیز بر آن هستیم تا چهره واقعی و ارزش های قوم بختیاری را با کارهای فرهنگی در حوزه رسانه نشان دهیم و به نحوی اشتباه خود را جبران کنیم.

انتهای پیام /


کد مطلب: 12719

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12719/هوشیاری-قوم-بختیاری-اجازه-سوء-استفاده-سودجویان-نمی-دهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir