کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آژانس خبرگزاری بختیاری(ایبنا) به دلیل پرداختن به اعتراضات قوم بختیاری، فیلتر شد

27 بهمن 1392 ساعت 9:44

در پي انعكاس اعتراضات اقوام بختياري به پخش سريال سرزمين كهن در سايت آژانس بختياري (ايبنا نيوز)، اين سايت از بعداز ظهر پنجشنبه فيلتر شد.


به گزارش جهانبین، حيدري، مدير اين سايت در اهواز به بهارنيوز گفت: ظاهرا انتشار اخبار و مصاحبه‌هايي درباره توهين سريال «سرزمين كهن» ساخته محمدكمال تبريزي به قوم بختياري، علت فيلتر بوده است.

وي افزود: در صدديم با رايزني با مسئولان مربوطه، مشكل ايجاد شده را برطرف نموده و اين سايت كه از پربازديدترين و قديمي‌ترين سايت‌هاي خبري مناطق زاگرس‌نشين در استان‌هاي خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و ... به شمار مي‌رود مجددا فعاليت خود را از سر بگيرد. از سوي ديگر و با وجود اعتراضات به اين سريال، شبكه ۳ قسمت جديد اين سريال را پنجشنبه شب پخش كرد اما پس از آن و بدون اعلام قبلي، فيلم سينمايي (شيرسنگي) كه روايت گر بخشي از مبارزات اقوام بختياري است را به جاي برنامه «يادگاري» به روي آنتن برد.

امام جمعه مسجدسليمان: سریال سرزمین کهن وحدت شکن است
آقای‌ ضرغامی؛ پخش این سریال را متوقف کنید.

اين در حاليست كه امام جمعه شهرستان بختياري‌نشين مسجد سليمان در خوزستان، در مراسم بزرگداشت اولین شهید انقلاب مسجدسلیمان با اشاره به پخش سریال سرزمین کهن از صدا و سیما، گفت: پخش سریال سرزمین کهن قبل از هر چیزی وحدت شکن است و از آقای ضرغامی می خواهیم که دستور دهند پخش این سریال متوقف شود.

مجلس بزرگداشت ۳۵ امین سالگرد شهادت اولین شهید انقلاب در مسجدسلیمان، با حضور امام جمعه شهرستان و آحاد مختلف مردم و مسئولان شهرستان برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین امینی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر سه رکن «دین اسلام»، «رهبری امام» و «حمایت مردم» استوار بوده و هست، افزود: یکی از نشانه های اسلامی بودن انقلاب ما شهدای عزیزی هستند که جان خود را خالصانه تقدیم امام و انقلاب و ارزش‌ها کردند.

وی با اشاره به رشادت های اولین شهید انقلاب اسلامی در شهرستان مسجدسلیمان، شهید «داریوش محمدی» عنوان کرد: شهید داریوش محمدی دانش آموزی مکتبی، انقلابی و اهل نماز و مسجد بود که در خانواده ای متدین و انقلابی متولد شد و رشد یافت. امینی همچنین به نحوه شهادت شهید داریوش محمدی پرداخت و افزود: شهید محمدی پس از دوره نقاهت، مبارزات انقلابی خود را بصورت جدی تر دنبال کرد و بالاخره در تاریخ بیست و چهارم دی ماه سال ۵۸ و تقریباً یک ماه مانده به پیروزی انقلاب اسلامی، در حالیکه مشغول کندن تابلوی سازمان ساواک بود، قلب او مورد اصابت گلوله مامورین ساواک قرار می گیرد و شهید می شود.

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پخش «سریال سرزمین کهن» از صدا و سیما افزود: چندی است «سریال سرزمین کهن» که از صدا و سیما پخش می شود، آحاد مردم خونگرم و متدین بختیاری را آزرده خاطر کرده است. وی با اشاره به سوابق تاریخی ایثارگری و وفاداری بختیاری‌ها نسبت به اسلام و ایران، از مسئولان صدا و سیما خواست تا در مقابل این موضوع تصمیم لازم را اتخاذ نمایند.
انتهای خبر/ح



کد مطلب: 12632

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12632/آژانس-خبرگزاری-بختیاری-ایبنا-دلیل-پرداختن-اعتراضات-قوم-فیلتر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir