کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیگیری جهانبین برای کاهش ترافیک شهرکرد

ایجاد 2 کمربندی بزرگ برای مهار ترافیک شهرکرد

26 بهمن 1392 ساعت 11:59

مسئول اداره ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد گفت: برای مهار و کاهش ترافیک شهر دو طرح کمربندی اجرایی می‎شود.


محسن عسگری در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز با اشاره به ترافیک سنگین در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به افزایش خودروها و وسایل حمل و نقل در سال های اخیر ترافیک در شهرکرد نیز معضلات و مشکلات شهرهای بزرگ را پیدا کرده و تلاش ما در راستای مهار این روند است.

وی افزود: در حالی که در گذشته با تعریض خیابان ها و افزایش حجم میدان ها می توانستیم در کاهش ترافیک اقداماتی انجام دهیم اما امروزه این راهکارها کارایی لازم را ندارد و باید به دنبال راهکارهای جایگزین باشیم.

عسگری، احداث کمربندی‎های را از مهمترین راهکارهای کاهش ترافیک در مرکز شهرها عنوان کرد و گفت: در همین راستا احداث کمربندی شرق و شمال شهرکرد و کمربندی جنوب شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

مسئول اداره ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد با بیان اینکه کمربندی شرق و شمال شهر از سال آینده اجرایی می شود، تصریح کرد: این کمربندی از سمت فرخشهر آغاز و به جاده سامان متصل می شود که براین اساس خودروهایی که مراجعه به هسته مرکزی شهر را ندارند می توانند از این مسیر عبور کنند.

عسگری با بیان اینکه طرح کمربندی شمال و شرق شهرکرد یک طرح ملی است، گفت: اعتبار لازم برای اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده است و اگر اعتبار لازم تخصیص داده شود سال آینده اجرایی می شود.

وی با اشاره به طرح کمربندی جنوب شهرکرد ، گفت: این طرح از سمت چالشتر و روبروی دانشگاه شهرکرد آغاز و به میدان کوهرنگ می رسد و از آن جا به شهر کیان و جاده قدیم خوزستان ختم می شود.

عسگری خاطرنشان کرد: این طرح نیز در صورت تامین اعتبار سال آینده به بهره برداری می رسد.

مسئول اداره ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد با اشاره به دیگر اقدامات شهرداری برای کنترل ترافیک اظهار کرد: ایجاد بازارچه های میوه و تره بار محلی در نقاط مختلف شهر می تواند از بار ترافیکی مرکز شهر بکاهد.

عسگری خاطرنشان کرد: خط کشی معابر، تجهیز چهارراه‌ها به چراغ فرمان و نوسازی علائم ترافیکی از دیگر این اقدامات است.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 12613

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12613/ایجاد-2-کمربندی-بزرگ-مهار-ترافیک-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir