کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همایش سبک زندگی ویژه اولیای دانش آموزان در نافچ

24 بهمن 1392 ساعت 10:00

همایش سبک زندگی ویژه والدین دانش‎آموزان در آموزشگاه علم و صنعت نافچ برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر، زمانی، کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به این که نسل امروز بیشتر به اعمال والدین توجه می کنند تا گفتار آن ها گفت: والدین نباید حرفی بزنند که نمی توانند به آن عمل کنند، امروزه اثبات شده است که والدین، مربیان و معلمانی موفق هستند که بچه ها بتوانند به آن ها اعتماد کنند و لازمه اعتمادسازی نوجوان درک همدلانه، احترام به شخصیت آنان ،احترام به انتخاب ها و دیدگاه های آنهاست.

وی افزود: اگر می خواهید نوجوان لجبازی نکند، گاهی لازم است اشتباهش را حتی اگر بزرگ بود به روی وی نیاورید. در برخورد با وی نباید او را محکوم کنید و دست روی نقاط ضعفش بگذارید.

زمانی هم چنین شکستن غرور نوجوان را از بدترین رفتارهای والدین بر شمرد و تصریح کرد : حذف یک رفتار نادرست، با این روش ها جواب نمی دهد ما با شکستن غرور نوجوان در واقع توانمندی هایش را دست کم می گیریم و از او موجودی ناتوان خواهیم ساخت.

این کارشناس مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: در مجموع باید دانست رفتار نوجوان یا بزرگسال ، انعکاسی از رفتارهای والدین با وی در دوران کودکی است لذا خود والدین باید رفتارها و حرکات خود را به طور مرتب اصلاح کنند تا در تربیت کودکان موفق تر عمل کنند.

زمانی در ادامه به دادن مسئولیت به دانش آموزان اشاره کرد و گفت : والدین باید فرصت شکوفایی اندیشه و مسئولیت انجام کار را به فرزندانشان بدهند و مانند مشاوری در کنار آنها باشند .

وی در پایان با تاکید بر اهمیت تربیت کودکان گفت : والدین علاوه بر رفع نیاز های خوراک وپوشاک فرزندان باید به فرایند تریبتی آنان نظارت کنند و در این راستا لازم است دوستان انها را بشناسند و در جریان رفت وامدهای انها باشند، با فرزندان مشورت کنند .

گفتنی است در این برنامه که ۵۰نفر از والدین دانش‌آموزان حضور داشتند زمانی کارشناس مسائل اجتماعی درباره سبک زندگی ،طرز تربیت فرزندان و طریقه رفتار صحیح با فرزندان به ایراد سخن پرداخت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 12577

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12577/همایش-سبک-زندگی-ویژه-اولیای-دانش-آموزان-نافچ

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir