کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار محمدسلیمانی درگرامیداشت سالروز عملیات پیروزمندانه والفجر۸ در شهرکرد:

مافراترازآب وخاک درسطح بین الملل پیشرفت کرده ایم وصحنه سیاسی کاملا به نفع ماست

21 بهمن 1392 ساعت 14:52

به برکت خون شهدا مرزهای ایران فراتر از آب و خاک در سطح بین المللی پیشروی کرده است و صحنه سیاسی کاملاً به نفع ایران عوض شده است.



بزرگداشت سالروز عملیات پیروزمندانه والفجر۸ با حضور سردار محمد سلیمانی و جمعی از رزمندگان ۸سال دفاع مقدس در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از "خبرنگار بام ایران خبر"در این همایش سردار رضا محمدسلیمانی با گرامی داشت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و همچنین سالروز عملیات پیروزمندانه والفجر۸ گفت: این عملیات یکی از بزرگترین ، پیروزمندانه ترین و شگفت انگیز ترین عملیاتی بود که با عنایات و امدادهای الهی رقم خورد و همچنین اوج تدبیر ،شجاعت، اراده و ایمان دلاور مردان به نمایش گذاشته شد.


سلیمانی افزود: این عملیات از نظر سیاسی تیر خلاصی به استکبار جهانی بود و به قول فیدل کاسترو رهبر کوبا "الله اکبر شما کار خودش را انجام داد."و به قول یک ژنرال پاکستانی عملیات والفجر ۸ یک معجزه الهی بود.


وی گفت: علت شگفت انگیز بودن این عملیات این بود که رزمندگان اسلام بایستی از رودخانه ای عبور می کردند که وحشی ترین رودخانه دنیا می باشد و از سه رود خانه مهم کارون در کشور ایران و دجله و فرات در خاک عراق تشکیل شده است و اروند رود را به وجود آورده که جزر و مد بسیار شدیدی در آن وجود دارد .


سردار سلیمانی اظهار کرد: این عملیات که با رمز یا فاطمه الزهرا (س) بود ، معجزه ی خاصی در آن نهفته شد بود و دعای حضرت فاطمه زهرا در آن متبلور بود و همچنین در این عملیات پرچم مقدس مرقد علی ابن موسی الرضا(ع) در فاو به اهتزاز درآمد.


وی بیان داشت: در این عملیات چهار نوع جنگ وجود داشت ۱) جنگ کردن در جنگل ۲)جنگ در باتلاق های منطقه۳) جنگ در منطقه ی صحرایی ۴) جنگ شهری که در منطقه شهر فاو اتفاق افتاد که نقش مهندسی عملیات بسیار بارز بود.


وی گفت: یکی از روزنامه های خارجی با تسخیر فاو به دست رزمندگان اسلام نوشت "جناب صدام گندم ری که داغش بر دلتان ماند که بماند، خرمای نخلستان های فاو را نیز فراموش کنید."


سردار سلیمانی گفت: امروز به حمد خداوند در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که به برکت خون شهدا مرزهای ایران فراتر از آب و خاک در سطح بین المللی پیشروی کرده است و صحنه سیاسی کاملاً به نفع ایران عوض شده است در حالی که در زمان قبل از انقلاب در کنفرانس تهران بعد از جنگ جهانی چرچیل و استالین اجازه ملاقات به شاه ایران را ندادند.


در این همایش تعدادی از رزمندگان خاطرات خود را در رابطه با عملیات والفجر ۸ بازگو کردند.



کد مطلب: 12500

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12500/مافراترازآب-وخاک-درسطح-بین-الملل-پیشرفت-کرده-ایم-وصحنه-سیاسی-کاملا-نفع-ماست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir