کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد دانشگاه تهران:

در جنگ ذهنی یا جنگ نرم، دشمن ذهن و باورهای ما را مورد هدف خود قرار گرفته است

خبرگزاری بسیج , 21 بهمن 1392 ساعت 13:07

همزمان با گرامی داشت دهه فجر نشست بصیرتی مردمی شهرستان شهرکرد ویژه فرهنگیان در سالن شهید فهمیده سپاه قمربنی هاشم (ع) برگزار شد.


به گزارش جهانبین نیوز، یکی از اساتید دانشگاه تهران در این مراسم ضربه زدن به سبک زندگی اسلامی و دینی را یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و گفت: زندگی انسان برپایه ذهن و افکار و عقاید او شکل می گیرد.

دکتر سعید عزیزی افزود: در جنگ ذهنی یا جنگ نرم دشمن ذهن و باورهای مارا مورد هدف خود قرار گرفته است.

وی افزود:  در جنگ سخت سلاح  به دستمان می دهند و  فشنگش را  می دهند و می گویند اسلحه را آماده کن و به سمت هدف شلیک کن اما در جنگ نرم سلاح را می دهند اما فشنگش را خود دانلود می کنی وبعد به سمت خودت شلیک می کنی .

این حافظ قران گفت : دشمن می داند که اگر باورها و اعتقادات فردی را از او بگیرد دیگر چیزی برایش نمی ماند در نتیجه دشمن در جنگ نرم و در اهدافش به دنبال از بین بردن باور ها و اعتقادات ما می باشد.

وی افزود: رسانه یک ابزار بسیار قوی نزد دشمن است که می خواهد با ساخت برنامه هایی فضای خیانت و دروغ را در خانواده یک مسلمان ایجاد کند که نمونه بارز آن فیلم هایی است که از طریق رسانه های غربی در ماهواره ها به داخل منازل ما راه یافته اند .

وی با اشاره به اینکه در رسانه های غربی دشمن زن متاهل خانواده را نشلنه گرفته است گفت: دشمنان می خواهند از مادر خانواده  یک زن خیانتکار بسازند تا خانواده ها از هم بپاشد.

این کارشناس صدا و سیما خاطرنشان کرد: آگاه سازی در زمینه برنامه های رسانه ای به دانش آموزان و خانواده ها وظیفه فرهنگیان است که آنها را به دیدن این فیلم ها بادیدی نقد کننده و منفی دعوت کنند نه تحریم رسانه برای خانواده .

 دکتر عزیزی همچنین به اثرات موسیقی در ذهن اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از ابزارهای جنگی در جنگ نرم دشمن استفاده از موسیقی هایی است که بر اساس دیدی روانشناسانه ایجاد شده اند که به غیر هارمونیک معروف هستند .

وی ادامه داد: دشمن با این نوع موسیقی سعی دارد از نسل جوان و نوجوان ما فردی عصبانی ، پرخاشگر و افسرده بسازد تا توان ادامه زندگی و ساخت جامعه در آینده را نداشته باشد.

گفتنی است؛ نشست بصیرتی مردمی شهرستان شهرکرد ویژه فرهنگیان همزمان با گرامی داشت ایام الله فجر از سوی سازمان بسیج فرهنگیان چهارمحال وبختیاری با حضور بیش از دویست فرهنگی بسیجی ناحیه یک شهرستان شهرکرد در تالار شهید فهمیده سپاه  قمر بنی هاشم (ع) برگزار شد.


کد مطلب: 12491

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12491/جنگ-ذهنی-یا-نرم-دشمن-ذهن-باورهای-مورد-هدف-خود-قرار-گرفته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir