کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشروح/ آئین افتتاحیه دفتر خبرگزاری تسنیم در چهارمحال و بختیاری

دفتر خبرگزاری تسنیم در شهرکرد گشایش یافت

16 بهمن 1392 ساعت 9:51

دفتر خبرگزاری تسنیم روز سه شنبه در شهرکرد گشایش یافت.


به گزارش جهانبین نیوز، آئین افتتاحیه دفتر استانی خبرگزاری بین‌المللی تسنیم در چهارمحال و بختیاری با حضور حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد، حسین گنجی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، سیدعلی میررضوی مدیرکل استان های خبرگزاری تسنیم،اصحاب رسانه و جمعی از مدیران، نخبگان و فرهیختگان این استان برگزار شد. 

حجت‌الاسلام نکونام: تسنیم پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برساند

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، در این مراسم اظهار کرد: رسانه‌ها باید با حرکت در مسیر حق و ثبات قدم و بصیرت‌افزایی راهگشا و هدایت‌گر افکار عمومی به سمت کلام الهی باشند.

وی، اضافه شدن خبرگزاری تسنیم به جمع مطبوعات و رسانه‌های این استان همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر را به فال نیک گرفت و از مسئولان و خبرنگاران این رسانه کوشا خواست با توجه ویژه به تمامی ابعاد و انعکاس سریع و صحیح حقایق، در راستای روشنگری افکار عمومی فعالیت کنند.

انتقال خدمات ارزنده مسئولان به مردم، از وظایف رسانه‌ها است

حجت‌الاسلام نکونام از رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مسئولان و مردم یاد کرد و انتقال خدمات ارزنده مسئولان به مردم، انعکاس نقطه نظرات و مشکلات مردم به خدمتگزاران نظام را از وظایف رسانه‌ها برشمرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب همواره باید تبیین و پاس داشته شود، تصریح کرد: خبرگزاری تسنیم تلاش کند تا پیام و محتوای انقلاب همواره در منظر عموم و با صدایی رسا به گوش جهانیان رسانده شود.

حجت‌الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: امید می‌رود خبرگزاری تسنیم نیز همچون سایر رسانه‌های ارزشی استان در این راستا موفق عمل کند.

وی به نقش مهم رسانه‎ها در انتقال ارزش‌ها و باورهای دینی و کلام الهی اشاره کرد و گفت: ورود به این عرصه تضمین و تامین‌کننده سعادت، ماندگاری و مقبولیت یک رسانه است.

تسنیم انتقال پیام شهدا و فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت پرهیز از پرداختن به امور غیرضروری در اطلاع‌رسانی تاکید کرد و منفعت‌طلبی, القاء افکار و سلایق حزبی و گروهی را از آسیب‌های رسانه‌های جانب‌گرا برشمرد.

حجت‌الاسلام نکونام خطاب به خبرنگاران تسنیم در استان، اظهار کرد: تسنیم باید همواره انعکاس اخبار به حق، انتقال پیام شهدا، انتقال فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری و خدمات شایسته نظام و انتقال مطالبات مردمی به مسئولان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

گنجی: ضرورت تلاش تسنیم در راستای‌ رشد و شکوفایی چهارمحال و بختیاری

حسین گنجی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، نیز در آئین افتتاحیه دفتر استانی خبرگزاری بین‌المللی تسنیم در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: افتتاح خبرگزاری تسنیم در چهارمین روز از دهه فجر که با عنوان انقلاب اسلامی، گفتمان دینی، تثبیت ارزش‌های الهی و عدالت‌گستری نامگذاری شده را به فال نیک گرفته و امید داریم که این خبرگزاری در این راستا بتواند نقش اساسی خود را ایفا کند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در رابطه با انقلاب اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام تولدی دوباره گرفت به این معنا که ارزش‌ها و فضیلت‌های فراموش شده‌ای را که در تاریخ به دست خلفای جور از بین رفته بودند، مجددا زنده و احیا شدند.

نقش رسانه‌ها و مطبوعات در تثبیت ارزش‌های دینی و الهی در جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش رسانه‌ها و مطبوعات در تثبیت ارزش‌های دینی و الهی در جامعه تصریح کرد: رسانه‌ها و مطبوعات کشور نقش مهمی را در تداوم گفتمان انقلاب و اسلام و تثبیت ارزش‌های اسلامی بر عهده دارند که این نکته باید همواره مورد توجه آنها باشد.

گنجی با اشاره به موقعیت ایران اسلامی در منطقه و جهان افزود: مدعیان قدرت به این نکته که انقلاب اسلامی یک حقیقت است اذعان دارند و آن را به عنوان یک واقعیت پذیرفته‌اند چراکه ایران اسلامی با پویایی و توانمندی بالای خود همه معادلات جهان را برهم ریخته و گفتمان جدیدی را ارائه داده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: این توان و ظرفیت را می‌توان از طریق خبرگزاری‌ها و مطبوعات به ملل دیگر اطلاع‌رسانی و با برنامه‌های استکباری مقابله کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تبریک افتتاح دفتر خبرگزاری تسنیم در این استان گفت: از اینکه این خبرگزاری به ظرفیت‌های خبری استان اضافه شده خوشحالیم و انتظار داریم با تلاش، هم‌افزایی و همراهی این رسانه با سایر رسانه‌ها شاهد رشد و شکوفایی پیش از پیش استان باشیم.

گنجی تعداد مطبوعات و رسانه‌های این استان را 50 مورد برشمرد و افزود: این تعداد از نظر کمی شاخص خوبی است و انتظار می‌رود شاهد ارتقای ظرفیت‌های کیفی این رسانه‌ها نیز باشیم.

حجت‌الاسلام فاطمی: تسنیم جامعه را از معرفت سیراب کند/ ضرورت نشر علم از ایران اسلامی به سایر ملت‌ها

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد، نیز در این مراسم ضمن تبریک به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: سی و‌ پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن خون شهدا و تلاش‌های پیگیر امام راحل و مجاهدت ملت انقلابی ایران را شاهد هستیم و خدا را به‌واسطه این نعمت شکرگزاریم.

وی با اشاره به ریشه واژه  تسنیم، انتخاب این واژه را برای خبرگزاری حسن انتخاب این مجموعه دانست و گفت: واژه تسنیم، واژه بسیار زیبایی است که آیت‌الله جوادی آملی اسم کتاب تفسیر خود را به همین نام نام‌گذاری کرده‌اند، در قرآن هم به کلمه تسنیم اشاره شده و به‌معنای چشمه‌ای است در بهشت که هرکس از آب آن بنوشد سبب رفعت مقامش می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: راه‌اندازی این خبرگزاری یک اقدام خیراندیشانه است و امید می‌رود این مجموعه به چشمه جوشانی تبدیل شود که افراد از معرفت، نورانیت، علم و آگاهی آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام فاطمی بر ضرورت اطلاع‌رسانی و نشر علم از ایران اسلامی به سایر ملت‌های مسلمان تأکید کرد و گفت: خبرگزاری‌ها و مجموعه‌های خبری کشور باید در ترویج ارزش‌های دینی و الهی تلاش کنند و به این مأموریت والای خود به‌خوبی واقف باشند، همچنین باید با انتشار اخبار صادقانه به سراسر جهان نام اسلام و شیعه را زنده کنیم و زمینه‌سازی برای امام زمان(عج) را که مهمترین مأموریت ما است، به‌خوبی فراهم کرد.

ایران اسلامی سردمدار حق است

مدیر حوزه علمیه شهرکرد با بیان اینکه ایران اسلامی سردمدار حق است، اظهار کرد: باید رسانه‌ها مأموریت بزرگ خود را متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلاب تدوین کنند تا دچار آسیب‌ها و تهدیدهای موجود در این عرصه نشوند.

حجت‌الاسلام فاطمی بر ضرورت توجه به منویات مقام معظم رهبری از سوی رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: صداقت، پاکدامنی، دوری از دنیاپرستی، پرهیز از انفعال در مقابل انحرافات و فسادها از مهمترین مواردی است که رسانه‌ها باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

میررضوی:‌ خبرگزاری تسنیم بازوی رسانه‌ای نیرو‌‌های ارزشی و انقلابی است

سیدعلی میررضوی مدیرکل استان‌های خبرگزاری تسنیم، نیز در این آئین ضمن تبریک به‌مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با اشاره به جنگ نرم غرب علیه جمهوری اسلامی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 و اتخاذ سیاست نه غربی نه شرقی، غرب منافع خود را در منطقه خاورمیانه به‌عنوان منطقه‌ای استراتژیک در خطر دید.
وی افزود: در همین راستا غرب برای مقابله با این موج انقلابی و مهار این جنبش مردمی و نیز جلوگیری از تسرّی آن به دیگر بخش‌های منطقه سیاست‌هایی را پایه‌گذاری کرد.

مدیرکل استان‌های خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه آن‌چه پس از سال‌ها بررسی فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران برای سیاست‌گذاران آمریکایی حاصل شد، ناکارآمدی کافی سیاست‌هایی چون جنگ سخت و تحریم‌های اقتصادی در تضعیف جمهوری اسلامی ایران بود، خاطرنشان کرد:‌ تغییر در سیاست خارجی آمریکا از چارچوب‌های تحریم اقتصادی و تهدید به جنگ که همگی از مصادیق جنگ سخت به شمار می‌روند به‌سمت سرمایه‌گذاری برای تحول فرهنگی در ایران و تهاجم فرهنگی به این کشور، گویای اتخاذ روشی جدید برای مقابله با جمهوری اسلامی بود که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان شبیخون فرهنگی در چارچوب ناتوی فرهنگی یاد کردند.

هدف اصلی ناتوی فرهنگی، از هم پاشیدن وحدت و پیوند ناگسستنی ملت ایران است

میررضوی تصریح کرد: هدف اصلی ناتوی فرهنگی از هم پاشیدن وحدت و پیوند ناگسستنی ملتی بوده که بیش از سه دهه با تمام فشارها و کاستی‌ها، صبر و مقاومت پیشه کرده است.

وی تأکید کرد: همواره در مواجهه با سیاست‌های خصمانه غرب علیه جمهوری اسلامی، مقاومت ملت ایران به‌عنوان پشتیبانی اساسی و مشروعیت‌بخش برای نظام به شمار می‌رود که از همین رو باید رسانه‌های ارزشی و انقلابی نیز در این عرصه به آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی صحیح و انعکاس به‌موقع و شفاف اخبار بپردازند تا چهره واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان منعکس شود.

مدیرکل استان‌های خبرگزاری تسنیم در ادامه افزود: تأکید بر هویت اسلامی و ایرانی مردم ایران و دوری از غرب‌پرستی همواره پاسخ محکم جمهوری اسلامی به تهدیدات و هجمه‌های فرهنگی غرب بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از افتتاح سیزدهمین دفتر استانی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: تسنیم همزمان با عید غدیرخم در سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و تمام سعی و تلاش خود را به‌منظور ایجاد محل امنی برای نیروهای ارزشی و انقلابی قرار داده است.

وی همچنین تأکید کرد: تسنیم امروز خانه امن نیروهای ارزشی و انقلابی بوده و همواره به‌دنبال اجرا کردن آرمان‌های انقلاب، فرامین امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

ایجاد دفاتر خارجی تسنیم در آینده‌ای نزدیک

میررضوی بیداری اسلامی را از مهمترین رویکردهای این خبرگزاری دانست و گفت: به‌زودی  دفاتر خارجی خبرگزاری تسنیم نیز در خارج از کشور افتتاح می‌شود.

مدیرکل استان‌های خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه بیش از یک‌هزار خبر در شبانه‌روز از سوی این خبرگزاری مخابره می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش ما در این راستا است که این خبرگزاری در آینده‌ای نزدیک به خبرگزاری صوتی و تصویری تبدیل شود که البته در حال حاضر نیز در این حوزه فعالیت می‌کند. 

نوروزی: تسنیم نقش مهمی در بازتاب آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایفا می‌کند

مجتبی نوروزی مدیرکل سیاسی و نظارت بر انتخابات استانداری چهارمحال و بختیاری، نیز در آئین افتتاحیه دفتر استانی خبرگزاری بین‌المللی تسنیم در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی جشن می‌گیریم که ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای در جهان پیدا کرده و به الگویی برای سایر ملت‌های جهان تبدیل شده است.

وی افزود: 35 سال پیش امام خمینی (ره) با رهبری ملت انقلابی ایران علیه رژیم شاهنشاهی قیام کرد و این انقلاب را به سرمنزل مقصود رساندند.

مدیرکل سیاسی و نظارت بر انتخابات استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با وظایف رسانه‌ها و مطبوعات کشور تصریح کرد: اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف، نقد و نظارت و تبادل افکار در سطح جامعه از مهمترین این وظایف است.

نوروزی صدور انقلاب اسلامی را از مهمترین اولویت‌های نظام در زمان فعلی دانست و گفت: خبرگزاری تسنیم در بازتاب اهداف و آرمان‌های نظام نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما مسئولان نیز فراهم کردن بسترهای لازم برای ایفای نقش حساس و مهم رسانه‌ها در عرصه داخلی و بین‌الملل است.

فتح‌اللهی: اثربخشی تسنیم در تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی

حمید فتح‌اللهی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد، نیز در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 50 رسانه و خبرگزاری در این استان فعالند اما آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده کسب اقبال عمومی از سوی این رسانه‌ها است.

وی افزود: رسانه‌هایی که بتوانند مخاطب بیشتری را جذب کنند بی‌شک از اثربخشی بیشتری برخوردار هستند.

نقش رسانه‌ها در رشد بلوغ سیاسی مردم

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد صداقت را از مهمترین رویکردهای هر رسانه‌ای دانست و گفت: اگر رسانه‌های خبری به اصل صداقت اعتقاد داشته باشند و در انعکاس اخبار قضاوت را به‌عهده مخاطب بگذارند در رسالت خود موفق عمل کرده‌اند.

فتح‌اللهی بر ضرورت انتقال شفاف و سریع اخبار تأکید و خاطرنشان کرد:‌ رسانه‌ها با تحلیل درست و به‌دور از جانب‌داری می‌توانند در بلوغ سیاسی و رشد اجتماعی مردم نقش مهمی ایفا کند.

خبرگزاری‌ها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند

وی با بیان اینکه خبرگزاری‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، به‌کارگیری اعتدال را از دیگر رویکرد رسانه‌ها دانست و گفت:‌ استفاده از نظر کارشناسان و تحلیل‌گران در اخبار و گزارش‌ها می‌تواند خبرگزاری‌ها را به منبع علمی و مورد وثوق مردم تبدیل کند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد در خاتمه برای خبرگزاری تسنیم در این استان آرزوی موفقیت کرد و گفت: امید است تسنیم بتواند در تقویت پایه‌های نظام اثربخش باشد.

فرهادی:‌ بهره‌گیری از ظرفیت خبرگزاری تسنیم در رشد و توسعه چهارمحال و بختیاری

فرج‌الله فرهادی مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم در استان چهارمحال و بختیاری، نیز در این مراسم اظهار کرد: رسانه‌ها حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و وظیفه دارند از یک سو مطالبات و دغدغه‌های مردم را به مسئولان انتقال دهند و از سوئی عملکرد مسئولان را نیز به گوش مردم برسانند.

وی افزود: بی‎شک رسانه‌ها بازوان قوی مسئولان هستند و نباید از انعکاس مشکلات در رسانه‌ها واهمه داشته باشند و با تعامل سازنده و مثبت با خبرنگاران بستر لازم را برا رشد و توسعه استان فراهم کنند.

فرهادی با اشاره به آغاز به کار دفتر استانی خبرگزاری تسنیم در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: در حالی که این خبرگزاری مدت زمان کوتاهی است که فعالیت خود آغاز کرده اما توانسته در بین مردم و سایر خبرگزاری‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کند و مخاطبان گسترده‌ای را به خود جذب کرده است.

مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ویژگی‌های این خبرگزاری، گفت: به روز بودن، بهره‌گیری از نیروهای توانمند، کارآمد، حرفه‌ای و ارزشی، پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب از مهمترین این ویژگی‌هاست.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن، خاطرنشان کرد: خبرگزاری تسنیم یکی از رسانه‌های مهم و نقش‎آفرین در خنثی‎سازی توطئه‌های دشمن در جنگ نرم است.

کرمی: تسنیم با صداقت در انتشار اخبار اعتماد عموم مردم را کسب کرده است

فتاح کرمی فرماندار بروجن، نیز در آئین افتتاحیه دفتر استانی خبرگزاری بین‌المللی تسنیم در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اصحاب رسانه سربازان نظام در جنگ نرم دشمن هستند، اظهار کرد: اصحاب رسانه باید جایگاه خود را به درستی بشناسند و در خط مقدم حرکت جهادی گام بردارد.

وی با بیان این که رسالت حوزه رسانه خط مقدم حرکت جهادی بسیار سنگین است، گفت: شناسایی دشمن و اهداف آن‌ها یکی از اموری است که باید مد نظر قرار گیرد.

کرمی تصریح کرد: اگر امروز یک اقناع و اجماع ملی و به دنبال آن، اقتدار ملی در موضوعات مختلف به دنبال پیشرفت‌های ایران حاصل شده، نتیجه کار بزرگ اصحاب رسانه بوده که برای کشور، اقتدار ملی را به همراه داشته است.

رسانه‌ها همواره یار مسئولان و مردم هستند

فرماندار شهرسنان بروجن افزود: رسانه‌ها در هر زمان، یار مسئولان و مردم هستند و نه تنها تهدید به شمار نمی‎روند، بلکه مدیران باید آن‌ها را از خود بدانند و از آن‌ها به عنوان فرصت یاری گیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: هنگامی که دشمن با ابزار رسانه به تهاجم برخاسته، بهترین شکل مدیریت، این است که در آفند و پدافند از همان ابزارهای رسانه ای برای مقابله با آن بهره برد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در جامعه گفت: هیچ رسانه و خبرنگاری نباید تحت تاثیر گروه و فردی قرار بگیرد، چون رسانه‌ها رکن چهارم قدرت به حساب می‌آیند و رسالت واقعی که در قبال جامعه دارند باید به صورت اساسی ادا کنند.

جایگاه ارزشمند رسانه‌ها در انتقال مسائل و مشکلات مردم

کرمی با بیان اینکه ما به جایگاه رسانه اعتقاد داریم، افزود: رسانه و خبرگزاری‌‌ها جایگاه ارزشمندی در انتقال مسائل و مشکلات مردم دارند.

فرماندار شهرستان بروجن با بیان اینکه خبرنگاران بهترین رابط بین مردم ومسئولان هستند تصریح کرد: اصحاب رسانه افرادی زحمت‌کش و پرتلاش هستند که بدون هیچ چشم داشتی خدمات و مشکلات جامعه را به مسئولان انتقال می‌دهند.

کرمی اظهار کرد: رسانه‌ها بخشی از بدنه دولت و نظام هستند و همه خدمات آن‌ها در راستای بیان مشکلات مردم و برای مردم و در حمایت از مسولان و خدمتگزاران نظام است.

وی تصریح کرد: وظیفه خبررسانی یک وظیفه سنگین وحساس است که باید در جهت اطلاع‌رسانی دقیق و براساس واقعیت‌ها صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، در این مراسم، هم‌چنین حکم فرج‌الله فرهادی به‌عنوان مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری تسنیم در استان چهارمحال و بختیاری به وی اعطا شد.


کد مطلب: 12325

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12325/دفتر-خبرگزاری-تسنیم-شهرکرد-گشایش-یافت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir