کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير کل امور مالياتي استان:

کد اقتصادی یکی از برنامه ها برای جلوگیری از سواستفاده افراد سود جو و فرار مالیاتی است

17 بهمن 1392 ساعت 8:08

کد اقتصادی جدید یکی از الزامات اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور است که برای اجرای این طرح برنامه های متعددی باید اجرا شود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، بهادر بهمني با اشاره به اینکه در ادوار گذشته از کد اقتصادی سواستفاده های زیادی شده است اظهار کرد: کد اقتصادی در ادوار گذشته مورد داد و ستد قرار می گرفت و قابل واگذاری بود که لطمه زیادی به مودیان و به نظام مالیاتی کشور وارد می کرد.

بهمنی اضافه کرد: با واگذاری کد اقتصادی به افراد دیگر معامله به اسم دارنده کارت اقتصادی ثبت واداره مالیاتی برحسب وظیفه به تشخیص و مطالبه آن اقدام می نمود اداره مالیاتی برحسب وظیفه و جلوگیری از فرار مالیاتی برنامه های منسجم و مکانیزه اجرا کرده است.

مدیر کل اداره مالیاتی استان کد اقتصادی جدید را یکی از برنامه ها برای جلوگیری از سواستفاده افراد سود جو و فرار مالیاتی دانست و اظهار داشت: پیش ثبت نام این برنامه طی دو سال گذشته عملیاتی گردیده که در بخش اول اشخاص حقوقی اقدام به ثبت نام و دریافت کد اقتصادی جدید نمودند و سپس در بخش دوم اشخاص حقیقی اقدام به ثبت نام نمودند که درصد قابل توجهی از مودیان محترم مالیاتی استان نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام نمودند و در مراحل تکمیلی نیز می باشند.

وی تصریح کرد: پس از اعتبار سنجی و در صورت مغایرت در ثبت نام مراتب به مودیان مالیاتی خواهد رسید تا نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند.

بهمنی در خصوص مودیانی که تا کنون موفق به پیش ثبت‌نام کد اقتصادی جدید نشده‌اند بیان داشت: با مراجعه به سایت می‌توانند برای پیش ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 12200

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12200/کد-اقتصادی-یکی-برنامه-جلوگیری-سواستفاده-افراد-سود-جو-فرار-مالیاتی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir