کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استکبار ستیزی هدف بزرگ و راه و روش همه انبیا و اولیاء الهی است

12 بهمن 1392 ساعت 14:14

ایستادگی در مقابل طاغوتها و استکبار ستیزی و مبارزه با منادیان ظلم و جور در همه عصر ها از ویژگی های اصلی رهبران الهی در طول تاریخ است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، در شکوه سی و پنجمین فجر انقلاب اسلامی شایسته است این معجزه عظیم الهی در قرن معاصر را از نگاههای مختلف و زوایای گوناگون تحلیل و تفسیر شود . البته خصوصیات و ویژگی هایی این پدیده بزرگ الهی یعنی پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ از سایر جنبش ها و قیام ها و انقلابهای سده های اخیر متمایز ساخته و نظام برآمده از آن کانون پرتوافشانی معنویت دینی و الهام بخش ملت ها در بیداری اسلامی و دفاع مقتدرانه از ارزشهای انسانی و نفی سلطه سلطه گران و استعمارگران گردیده است.

انقلاب اسلامی ایران طلسم وابستگی را شکست و با اتکا به مبانی دینی و شعائر اسلامی یا نفی قدرت سوسیالیسم و مارکسیسم شرقی و سرمایه داری و امپریالیسم غرب و طرح شعار نه شرقی و نه غربی منافع قدرتهای بیگانه را از کشور قطع کرد که این یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی بود یعنی همان شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی هم اکنون در قرن ما پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهان بود که می توانست در رابطه با مسائل سیاسی جهان و منطقه ایفاگر نقش تعیین کننده و تحولات غیر قابل پیش بینی باشد این حادثه بزرگ قرن و معجزه الهی ازیک سو معادلات سیاسی را در ادامه سیاست سلطه سلطه گران و تقسیم استعماری جهان را به هم زد و از سوی دیگر یکی از استوارترین رژیمهای وابسته را که از حمایت قدرتهای بزرگ از جمله ایالات متحده امریکا برخوردار بود ریشه کن نمود و الگویی شد برای همه مظلومان و مستضعفان جهان که در برابر ظالمان و ستمگران و استکبار جهانی مقاومت کنند و بایستند و در این راه مقدس نهراسند و تردیدی به خود راه ندهند.

در ایام مبارک دهه فجر که یادآور بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر مظلومان و مستضعفان که در واقع این فجر پیروزی را با شهیدانش برای همه ما به ارمغان آورد باید گرامی داشت و همه دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی را پاس داشت.

یکی از اصول انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و کفر و الحاد است یعنی ایستادگی در برابر همه مستکبران عالم که راه و روش همه انبیاء و ائمه اطهار بوده است که انقلاب اسلامی با اتکا بر قرآن و اسلام این هدف بزرگ را یکی از اصول خود می داند و با تمام توان و با صبر و استقامت این راه را ادامه می دهد. کلمه استکبار از قاموس قرآن یعنی خود را بزرگ دیدن یعنی برتری خواهی که واژه استکبار در قرآن ۴۸ بار آمده و واژه استضعاف ۱۴ بار .

ایستادگی در مقابل طاغوتها یعنی استکبار ستیزی و مبارزه با منادیان ظلم و جور در همه عصر ها از ویژگی های اصلی رهبران الهی در طول تاریخ است و همیشه حزب الله و حق در مقابل حزب شیطان و باطل بوده است.

هیچ یک از رهبران و پیامبران الهی در مقابل طاغوتیان سازش نکردند و همیشه دفاع از مظلومین و مستضعفین عالم را وظیفه خود می دانستند. از مشترکات جبهه کفر و نفاق و استکبار می توان به موارد ذیل اشاره کرد: ۱- عناد و کفر ورزیدن در مقابل حق و حقیقت ۲- خدعه و نیرنگ ۳- تهمت و افترا ۴- توهین و تحقیر ۵- محو دین و اسلام

اما ملت دلیر و انقلابی ایران به این اصول اصلی انقلاب اسلامی که همان ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی است و هدف بزرگ و راه و روش همه انبیا و اولیاء الله و این راه عظیم رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است همچنان اهتمام دارند.

وظایف و تکالیف ما در برابر جبهه استکبار به سرکردگی امریکای جهانخوار بدین شرح است:

۱- نهراسیدن از مستکبران و جبهه استکبار و حربه های آنان یعنی با صبر و استقامت باید جلوی زیاده خواهی های آنان ایستاد.

۲- جلوگیری از سلطه سلطه گران یعنی استکبار جهانی که امروز یکی از حربه های سلطه گران تحریم است که البته ملت ایران با تاسی به پیامبر(ص) و یارانش در شعب ابیطالب، امام حسین(ع) در عاشورا در مقابل تحریم ها می ایستند.

۳- قاطعیت و استقامت و و حدت در برابر استکبار

نکته اساسی و مهم این است که امروز تنها راه مقابله با استکبار سه عنصر است: ۱- دولت: مصمم بودن و صبرو استقامت دولت و دولتمردان می تواند عامل قدرت حکومت باشد در مقابل جبهه استکبار

۲- مردم: مردم رکن رکین انقلابند که با روحیه و انگیزه انقلابی و همیشه در صحنه بودن به دفاع از انقلاب بپردازند.

۳- بنیه دفاعی که نیروی بومی و مردمی است که با اتکای به آن به دفاع از انقلاب پرداخت.

حسن ختام ما کلام امام خمینی(ره) است که فرمود: اگر جهانخواران بخواهند در مقابل اسلام ما بایستند ما هم در مقابل تمام دنیا و منافع آنان خواهیم ایستاد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 12163

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12163/استکبار-ستیزی-هدف-بزرگ-راه-روش-همه-انبیا-اولیاء-الهی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir