کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نخستین جشنواره تئاتر میدانی زیست‎محیطی کشور در شهرکرد برگزار می‌شود

9 بهمن 1392 ساعت 9:49

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین جشنواره تئاتر میدانی کشور در حمایت از تنوع زیستی زاگرس با عنوانˈ "زاگرس را نجات دهیم" ˈ به میزبانی شهرکرد برگزار می شود.


حجت‌الله شیروانی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: جشنواره تئاتر میدانی حمایت از تنوع زیستی زاگرس سال آینده به میزبانی شهرکرد از سوی دفتر طرح زاگرس مرکزی ایران و با همکاری آموزشگاه تئاتر آرام اجرایی می شود.

وی با اشاره به موضوعات محوری این جشنواره، گفت: چالش‌های پیش رو در حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی کوهستان زاگرس، توسعه شهرها روستاها بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی، پراکندگی بی رویه زباله‌ها در طبیعت زاگرس، برداشت بی‌رویه از منابع آب زاگرس، برداشت ناپایدار از محصولات چوبی و غیر چوبی جنگل ها زاگرس،تخریب مراتع به دلیل چرای بی رویه و تغییر کاربری اراضی جنگلی زاگرس به باغات و زمین های کشاورزی از جمله این محورهاست.

به گفته شیروانی سه گروه منتخب در جشنواره تعهد دارند که یک اجرا در هر یک از پایلوت‌های چهارگانه طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی، واقع در مکان‌های زیر نظر طرح ،در استان‌های چهارمحال و بختیاری (ناغان – بلداجی)اصفهان (دنا – ونک )فارس (کر – کامفیروز) و کهگیلویه و بویر احمد (دنا غربی)داشته باشند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: مهلت ارسال اثر به این جشنواره تا پانزدهم فرودین سال ۹۳در نظر گرفته شده است و خرداد سال آینده آثار اجرا می شود.

شیروانی اظهار کرد: هنرمندان تئاتر می توانند متون خود را با موضوع ارائه شده به شهرکرد، دروازه سامان، مجتمع ادارت، انتهای خیابان پیروزی، نبش ده متری اول، دفتر طرح زاگرس مرکزی ارسال یا با تلفن ۰۳۸۱ -۲۲۵۱۱۱۴ تماس بگیرند.

به گزارش جهانبین نیوز، رشته کوه زاگرس مرکزی از تنوع زیستی با ارزشی در سطح جهان برخوردار است و شرایط اقلیمی و توپوگرافی بی نهایت مناسب آن، به تنوع عظیم اکوسیستمی و زیستگاهی برای طیف وسیعی از گونه ها منجر شده است.

متاسفانه در دهه های اخیر، به واسطه تغییرات جمعیتی و تغییر نظام های اجتماعی و اقتصادی و زوال مدیریت سنتی و الگوهای کاربری زمین، تنوع زیستی رو به کاهش نهاده و در حال حاضر به شدت در معرض نابودی است.

طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، با هدف حفاظت از محدوده دو و نیم میلیون هکتاری زاگرس مرکزی از طریق هم سو نمودن حفاظت از تنوع زیستی و بهره برداری پایدار، با فعالیتهای بخشهای کشاورزی، جنگلداری ،مراتع، آب و گردشگری ایجاد شده است.

این پروژه از طریق ارتقاء ظرفیت لازم در سطوح فردی، سازمانی و سیستمی سازمان های داخلی، از روش های مبتکرانه برای حفاظت از تنوع زیستی و بهبود معیشت مردم و در نهایت توسعه اقتصادی پایدار منطقه حمایت می کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 12092

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12092/نخستین-جشنواره-تئاتر-میدانی-زیست-محیطی-کشور-شهرکرد-برگزار-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir