کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی:

وهابیت فرقه‌ای خرافی برای مخدوش کردن چهره اسلام ناب است

خبرگزاری فارس , 8 بهمن 1392 ساعت 9:21

استاد حوزه علمیه قم گفت: وهابیت که خون شیعیان را حلال و مباح می‌شمارد، فرقه‌ای خرافی و ساختگی و یکی از بهترین ابزارهای استکبار جهانی برای مخدوش کردن چهره اسلام ناب است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه آیت‌الله حسین نوری‌همدانی عصر امروز در دیدار جمعی از روحانیون شاغل در عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی سراسر کشور با تبیین وظایف روحانیت گفت: تفقه عمیق در دین یکی از ماموریت‌های اصلی روحانیت است، چرا که در زمان‌های مختلف دین‌سازان و محرفین، چهره دین را تغییر داده‌‌اند و موجب کج‌فهمی‌های از دین شده‌اند بنابراین طلاب و روحانیون باید چهره واقعی دین را به مردم معرفی کنند.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه فقیه در اسلام تاکید کرد: فقیه کسی نیست که تنها در احکام عملی اسلام مسلط باشد، بلکه باید کل دین را به طور کامل بفهمد که از جمله می‌توان به معارف اقتصادی، اخلاقی، مدنی، فرهنگی و... اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از برخورد سلیقه‌ای با دین گفت: وهابیت که خون شیعیان را حلال و مباح می‌شمارد، فرقه‌ای خرافی و ساختگی و یکی از بهترین ابزارهای استکبار جهانی برای مخدوش کردن چهره اسلام ناب است.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به الگو بودن روحانیت خاطرنشان کرد: لباس روحانیت لباسی پرافتخار است و روحانیون الگوی مردم در عرصه اخلاق و عمل هستند، بر این اساس طلاب باید عمل، گفتار، قلم و بیان خود را تقویت کنند و در برابر شبهات دشمنان پاسخگو باشند.

آیت الله نوری همدانی خطاب به روحانیون گفت: باید شاکر خدا باشیم که به ما قدرت و توانایی داد تا بتوانیم از دین پاسداری کنیم و مبلغ معارف اسلام ناب باشیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 12051

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12051/وهابیت-فرقه-ای-خرافی-مخدوش-کردن-چهره-اسلام-ناب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir