کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا توان استفاده از گزینه نظامی را ندارد/ مسئولان آمریکا را بزرگ جلوه ندهند

7 بهمن 1392 ساعت 13:00

اگرچه آمریکا دارای خوی استکباری است و هر زمان که احساس کند توان استفاده از گزینه نظامی را دارد آن را به کار می‏‌برد اما با وجود قدرت و توانمندی‌های ایران به نظر می‎رسد این ادعا یک بلوف سیاسی است.


یزدان جلالی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز با اشاره به اظهارات اخیر جان کری در رابطه با ایران، اظهار کرد: آمریکا از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون به گزینه نظامی توجه و نظر داشته و از آن به عنوان ابزار و حربه‌ای برای تحقق اهدافش بهره می‎گیرد.

وی افزود: این در حالی است که آمریکا به این نکته به خوبی پی برده است که توان استفاده از گزینه نظامی را ندارد و اگر این توانمندی را داشت زودتر از این از آن استفاده می‎کرد.

جلالی، اظهارات جان کری را بلوف سیاسی دانست و تصریح کرد: اگرچه آمریکا دارای خصلت و خوی استکباری است و هر زمان که احساس کند توان استفاده از گزینه نظامی را دارد آن را به کار می‏برد اما با وجود قدرت و توانمندی‌های ایران به نظر می‎رسد این ادعا یک بلوف سیاسی بیشتر نیست.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا ۳۵ سال است که ایران را تهدید نظامی می‎کند اما این گزینه هیچگاه در برابر ایران جواب نداده و نمی‎دهد.

جلالی با اشاره به موقعیت و جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی، اظهار کرد: جایگاه و موقعیت ایران اسلامی در حال حاضر با سال‌های گذشته بسیار فرق کرده و ما الان به عنوان یک قدرت مهم منطقه‌ای و حتی جهانی به شمار می‎رویم.

وی، پشتوانه مردمی را مهمترین سرمایه ایران اسلامی دانست و گفت: ایران نه تنها در داخل دارای پشتوانه مردمی است بلکه در خارج نیز از همراهی ملت‌های مسلمان دیگر نیز بهره‌مند است.

جلالی افزود: انتظار می‎رود مسئولان وزارت خارجه در گفتار و رفتار خود به گونه‌ای عمل نکنند که نشان‌دهنده ضعف کشور در برابر آمریکا باشد بلکه با توان و قدرت بالا با این کشور برخورد کنند و آمریکا را بزرگ جلوه ندهند.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 12020

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/12020/آمریکا-توان-استفاده-گزینه-نظامی-ندارد-مسئولان-بزرگ-جلوه-ندهند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir