کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تیوب سواری همچنان حادثه می آفریند

6 بهمن 1392 ساعت 13:56

مرد 35 ساله به دلیل استفاده از تیوپ در پیست اسکی و برخورد با تیر چراغ برق از ناحیه کتف به شدت مصدوم شد .


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر ، ورزش زمستانه اسکی ،جاذبه ای است که اهالی استانهای همجوار را در فصل زمستان به استان چهارمحال و بختیاری می کشاند .

استان ما به دلیل داشتن کوههای بلند و برف گیر بودن در فصل زمستان میزبان اهالی استانهای همجوار است .

چندی پیش خبر تیوپ سواری در پیست بین المللی چلگرد که جان یک جوان را گرفت باعث تاثر اهالی استان گردید ،اما این در شرایطی است که پیست چلگرد در حد خوبی استاندارد سازی شده و امکانات لازم در آن مستقر شده است .

علاوه بر این پیست به دلیل فراهم بودن شرایط در مناطق دیگری از استان ما پیست های دیگری دایر گردیده که هرچند طرفداران و استفاده کنندگان زیادی دارد ،به هیچ عنوان استانداردسازی نشده و فاقد حتی کم اهمیت ترین ویژگی های اسکی ایمن است .

پیست بارده ،یکی از این پیست هاست که هر روزه به دلیل عدم وجود استانداردهای لازم شاهد مصدومیت های تفریح کنندگان است.

روز گذشته مرد سی و پنج ساله ای که با استفاده از تیوپ به سرسره بازی در این پیست پرداخته بود با جدا شدن از تیوپ با تیر چراغ برق بخورد شدیدی کرد و از ناحیه کتف به شدت آسیب دید و این در حالی بود که بدلیل فاصله زیاد این پیست از نزدیک ترین مقر اورژانس و ازدحام شدید اتومبیل ها در پیست ،گشت اورژانس پس از حدود دو ساعت توانست به فرد مصدوم برسد و مداخله افراد ناآگاه در کمک رساندن به این مصدوم باعث شد مصدومیت وی وخیم تر گردد .

از این اتفاقات که خاصیت آن هشداردهی به خانواده هاست هر روز در این پیست اتفاق می افتد و آنچه که خانوده ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند این است که مراقبت از جان خانواده در هر شرایطی بویژه زمانی که محیط هم خطرساز است اولین شرط یک تفریح سالم است .



روستاي تاريخي و توريستي بارده با ارتفاع ۲۳۷۰ متر از سطح دريا ، در فاصله ۴۰کیلومتری شهرکرد، مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.این روستای سنگی با جمعیتی حدود شش هزار نفر، به گواه آثار باستاني كشف شده در آن قدمتي ديرينه دارد و قلعه تاریخی آن از قرنها پیش همچنان محکم و استوار همچون نگینی در این خطه می درخشد.زيارتگاه امامزاده محمد اين روستا با امكانات اقامتي مناسب در تمام ايام سال پذيراي خيل بيشمار زائران است و پیست اسکی بارده، (فاصله ۵ كيلومتري امامزاده ) در زمستان محل تفريح هزاران علاقه مند است .


کد مطلب: 11991

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11991/تیوب-سواری-همچنان-حادثه-می-آفریند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir