کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تعطیلی برخی فعالیت های هسته ای برای اثبات حقانیت ما قابل توجیه است، در غیر این صورت خوش خدمتی به غرب و ذلت برای کشور است

1 بهمن 1392 ساعت 9:51

این یک فرصتی است که به جهانیان ثابت کنیم ایران در حالی که دست‎یابی به فناوری هسته‌ای را حق همه ملت‌ها می‎داند اما با تولید سلاح هسته‌ای مخالف است، برهمین اساس تعطیلی نیروگاه‌ها و عزل مسئولان هسته‌ای کشور با این استدلال قابل توجیه است و می‎تواند موثر و مفید واقع شود و در غیر این صورت خوش خدمتی به غرب و ذلت برای کشور است.


حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: بنده هیچگاه به برقرار رابطه با آمریکا و هم‌پیمانان این کشور خوش‌بین نبوده و نخواهم بود و با سوء ظن به این کشورها و رابطه با آن‌ها نگاه کرده‎ام.

وی افزود: این نحوه نگاه به غرب موضوعی است که همواره از سوی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز دنبال می‎شده و مسئولان کشور هم باید به این نکته دقت و توجه لازم را داشته باشند.

نکونام با بیان اینکه برقراری رابطه دو سویه و برابر با غرب هیچگاه محقق نمی‎شود، گفت: تا زمانی که آمریکا و ایادی آن خوی استکباری داشته باشند نمی ‏توان امیدی به برقراری رابطه مساوی و یا برد برد با این کشورها داشت.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز اجرای تعهدات ژنو، تصریح کرد: تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای و توقف غنی‎سازی ۲۰ درصدی باید نشانگر این موضوع باشد که ایران اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

نکونام با بیان این مردم ایران قدرت تحمل سختی‌ تحریم‌های اقتصادی را دارند، اظهار کرد: نباید به توافقات ژنو به عنوان راهی برای کاهش تحریم‌ها و باز شدن باب روابط تجاری کشور به غرب نگاه کرد چراکه غرب هیچگاه دلسوز مردم ایران نبوده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت اتکا به توان داخلی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: اتکا به توانمندی‌‌های داخلی و تلاش برای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در این حوزه می‎تواند بسیار راهگشاتر از برقراری رابطه با غرب باشد.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 11853

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11853/تعطیلی-برخی-فعالیت-های-هسته-اثبات-حقانیت-قابل-توجیه-غیر-این-صورت-خوش-خدمتی-غرب-ذلت-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir