حبیبالله توفیقی در گفتوگو با
جهانبین نیوز، اظهار کرد: برگزاری جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی نه تنها به منزله تربیت و شکلدهی ذهنی به کودکان و نوجوانان بر سیره رضوی بود بلکه نمونهی این درک تعالییافته و آگاهی خردمندانه است که شکل گیری ادبیات کودک و نوجوان در شاکله و محتوا، در دست بزرگسالان و نویسندگان کاریزمات در این عرصه است.
وی افزود: در این میان نکته قابل تاملی که باید بیش از پیش به آن تاکید کرد این است که این جشواره در پی خلق آثاری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان رضوی است که به طور خاص با داشتن سوژه های معنوی از بی رونقی سوژه در آثار رنج میبرد.
توفیقی تصریح کرد: این نکته رسالت روحانیت را در استخراج و بازآفرینی سوژههای قرآنی و روایی دوچندان میکند.
دبیر اجرایی جشنواره کودک و نوجوان رضوی گفت: اهداف ارزشمند این جشنواره بیانگر آن است که این رویداد فرهنگی پشتوانه قوی کارشناسی در سطح کشوری را می طلبد و اهل نظر و معرفت در تداوم آن نقش دارند.
توفیقی با اشاره به این نکته که نقش روحانیت و حوزه علمیه در این جشنواره کمرنگ به نظر میرسید، خاطرنشان کرد: علما و روحانیت همواره مورد اعتماد مردم بودند و در راستای تبلیغ دینی با هنر و ادبیات نقش محوری داشته اند.تلاش هایی که روحانیون در عرصه ادبیات دینی کودک و نوجوان داشته اند موید آن است که حوزه ی علمیه با تلاش و کوشش مسیر را برای نسل بعد از خویش هموار کرده است.
معاون مالی اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه داستانها و عناصر ادبی با پشتوانه مذهبی و هنری در شکل گیری دوره جدیدی از ادبیات کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت: توجه به جایگاه فرهنگی، جذابیتها و زیباییهای معنوی علوم دینی در جامعه و توجه به نقش حوزههای علوم دینی، نوآوریها و افزایش آگاهی تجربه و بینش نویسندگان را میسور خواهد کرد.
توفیقی اذعان داشت: تلاش روحانیون در عرصه نگارش کتاب برای کودکان و نوجوانان بسیار ارزشمند و ضروری بوده است و یزبانی برپایی جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی تحولی شگرف در عرصه رشد و شکوفایی ادبیات خصوصا ادبیات دینی کودک و نوجوان را میطلبد.
وی بر نقش بسیار اساسی و محوری علماء در تقویت و غنیسازی ادبیات دینی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: حوزه علمیه نوعی خودپویایی را دارد که مخاطبان را جذب میکند اگرچه از منظر ادبی مخاطبشناسی باید همچنان مورد بحث و بررسی پژوهشگران در این حوزه قرار گیرد.
انتهای پیام/خ ز/