کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

راه عزت و سربلندی مسلمانان وحدت و هبستگی است

30 دی 1392 ساعت 11:31

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور : وجود پیامبر بزرگترین نعمتی است که خداوند به انسان‌ها عطا کرده و راه عزت و سربلندی مسلمانان وحدت و هبستگی است.


به گزارش جهانبین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، حجت الاسلام سید احمد تقوی در سخنانی با تبریک میلاد سراسر نور حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و موسس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و هفته وحدت به سیره و روش سراسر زندگی آن حضرت اشاره کرد.

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، دیگر خصلت های شایسته پیامبر را برشمرد و به آیاتی از قرآن در این زمینه اشاره کرد و افزود: ایشان اخلاق و رفتار و عبادتشان برای ما سرمشق است زیرا در تواضع هیچ کس مانند ایشان نبوده است.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به ضرورت ترویج سیره و روش خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در ارتباط با امام جعفر صادق علیه السلام هم گفت: اخلاق امام جعفر صادق علیه السلام نیز مانند جد بزرگوارشان بوده است.

وی با اشاره به اینکه مذهب ما منصوب به امام جعفر صادق علیه السلام است، افزود: آنچه امروز شیعه از معارف بسیار غنی و ارزشمند دارد برگرفته از علم امام جعفر صادق علیه السلام است.

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: همه ما باید در این ایام ولادت، با رسول خدا و امام جعفر صادق علیه السلام عهد ببندیم و پیروان خوبی برای ایشان باشیم.

وی اظهار داشت: حضرت محمد مصطفی (ص) رحمتی برای عالمیان است و رحمت پیامبر تنها مختص به انسان و این دنیا ها نیست بلکه این رحمت شامل همه موجودات بوده و آخرت را هم شامل می شود.
حجت‌الاسلام تقوی افزود: پیامبر (ص) عصاره همه هستی بوده و هدف خداوند از خلق عالم هستی، آفریدن کسی بوده که از همه موجودات به خداوند نزدیک تر باشد و آن وجود کسی جز پیامبر اکرم (ص) نبوده است.
وی تصریح کرد: خداوند از میان انسان‌ها افرادی را برمی‌گزیند و از میان برگزیدگان عالم بشریت نیز پیامبر را انتخاب کرد که دارای اخلاقیات و رفتارها و برنامه های پسندیده و ارزشمند و خدایی بودند که باید اهمیت جایگاه ایشان را دانسته و در پیروی از راه ایشان کوشا باشیم.
وی ادامه داد: هرگونه تفرقه ای میان مسلمانان را ایستادگی در برابر اراده خداوند دانست و گفت: امروز باید از اختلافات و مسائل حاشیه ای و جزئی دوری کرد و از هرگونه موضوعی که سبب اختلاف می شود باید به شدت اجتناب کرد چرا که تنها راه عزت، سربلندی و پیشرفت اسلام و مسلمانان وحدت و همبستگی است و با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی مسلمانان جامعه از وفاق و همدلی و اتحاد بیشتر باید فراهم شود.


کد مطلب: 11813

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11813/راه-عزت-سربلندی-مسلمانان-وحدت-هبستگی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir