کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی شهرکرد:

خانواده، رکن اصلی در پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر است

خبرگزاری بسیج , 28 دی 1392 ساعت 13:18

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در ناحیه بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.


به گزارش جهانبین‌نیوز، سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی شهرکرد در این کارگاه آموزشی گفت: خانواده از مهم ترین ارکان جامعه در امر پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر است.

 آقابابایی، با تشریح انواع مواد مخدر و آثار آنها، افزود: مضرات و خطرات مواد مخدر صنعتی و قرص های روانگردان به مراتب بیشتر از دیگر مواد مخدر سنتی می باشد.

وی، به نقش کلیدی خانواده در پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: کانون گرم خانواده از مهم ترین عوامل در شکل گیری شخصیت جوانان است که اگر با تربیت صحیح و همه جانبه والدین نسبت به فرزندان همراه باشد، تضمین کننده آینده ای سالم و پویا برای جوانان خواهد بود.

آقابابایی، با تأکید بر لزوم آموزش همگانی برای حل معضل اجتماعی اعتیاد، گفت: کنترل حلقه دوستان و همسالان فرزندان در درجه بعدی اهمیت قرار دارد و لازم است خانواده ها نسبت به انتخاب فرزندانشان در مرحله دوست یابی، حساس باشند.

وی، مهم ترین دغدغه های خانواده ها پیرامون فرزندان را برشمرد و الگوسازی والدین برای تربیت صحیح جوانان و نوجوانان را متذکر شد.

پخش کلیپ هایی پیرامون معرفی انواع مخدر و شیوه های مصرف آن و همچنین مضرات اینگونه مواد از دیگر بخش های این کارگاه آموزشی بود.

انتهای پیام /


کد مطلب: 11801

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11801/خانواده-رکن-اصلی-پیشگیری-گرایش-جوانان-مواد-مخدر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir