کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

برگزاری دوره آشنایی با معنویت‌های نوظهور در چهارمحال و بختیاری

17 دی 1392 ساعت 11:37

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با معنویت‌های نوظهور در استان خبر داد.


حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: این دوره از طرح تربیت اساتید گفتمان دینی است که برای اساتید حوزه و دانشگاه و مراکز آموزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره آموزشی، ۳۵۰ نفر از اساتید حوزه، روحانیان و مبلغان، مدیران و معلمان آموزش و پرورش، اعضای جمعیت بانوان فرهیخته و فعال فرهنگ دینی و کارشناسان فرهنگی ادارات استان شرکت می‌کنند.

اروجی تصریح کرد: این دوره در دو مرحله در روزهای پنج شنبه ۱۹ دی ماه تا شنبه ۲۱ دی ماه در سالن اجتماعات سازمان دانش‌آموزی استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خطر عرفان‌های کاذب در مدارس کمتر از محیط‌های دانشگاهی نیست، گفت: دانش آموزان به خاطر ساخته نشدن شاکله فکری، آسیب پذیرترند.

اروجی اظهار کرد:۱۴۰ نفر ازمعلمان معارف اسلامی و پرورشی و مدیران مدارس برای آشنایی با این جریان‌های انحرافی و جلوگیری از ترویج این فرقه‌ها در محیط‌های آموزشی در این دوره شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پژوهشگران غربی معتقدند جریانات معنویت‏گرا به صورت سرطانی به وجود می‌آید، گفت: در کشور ما حداقل ۵۰ جریان معنویت‏گرا که منابع مکتوبشان در کشور در دسترس است وجود دارند.

اروجی افزود: بعد از انقلاب عرفان‌های نوظهور مانند اشو، دالایی‌لاما، کریشنا مورتی، سای بابا، بودیسم، تائو، یوگا، مهربابا و یا فرقه‌های شیطان‌پرستی و یا عرفان یهود یا همان کابالا وارد کشور شدند که بعضی از آن‌ها در ایران افکار و اندیشه‌شان و هم مشی عملی‌شان آسیب جدی داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آشنایی اشخاص تاثیرگذار در جامعه و آسیب‌شناسی آن‌ها برای مقابله با این جریان‌ها یکی از اهداف برگزاری این دوره است.

اروجی گفت: این دوره آموزشی با حضور حجت‌الاسلام شریفی دوست از اساتید کشوری معنویت‌های نوظهور در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 11545

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11545/برگزاری-دوره-آشنایی-معنویت-های-نوظهور-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir