کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای روستای خویه خبرداد:

مسئولان به دادمردم روستای خویه شهرستان کوهرنگ برسند

16 دی 1392 ساعت 19:43

تنها جاده روستا بسته است اهالی روستا همه به سرما خوردگی شدید دچار شده اند پزشک ندارند، دانش آموزان 8 روز است معلم ندارند لودراداره راه هم ضد یخ و روغن ندارد.


تنها جاده روستا بسته است اهالی روستا همه به سرما خوردگی شدید دچار شده اند پزشک ندارند، دانش آموزان 8 روز است معلم ندارند لودراداره راه هم ضد یخ و روغن ندارد.

اینها تنها بخشی از مشکلات روستای خویه از توابع شهرستان کوهرنگ هستند که علیرضا کریمی شورای روستای خویه در تماس تلفنی با خبرنگار ما اظهار داشت.

کریمی صحبت های خود را این گونه شروع کرد: بزرگترین و اصلی ترین مشکل ما، تنها جاده ارتباطی روستا است که دو هفته بسته است در حالی که لودر اداره راه هم در روستا است ولی کاری انجام نمی دهد و برای راننده اهمیتی ندارد که جاده روستا بسته است در جواب اعتراض اهالی روستا می گوید ضد یخ ندارد روغن موتور لودر با توجه به کارکرد زیاد جوابگو ی جاده نیست ضمن اینکه توان آن هم کم است و سر می خورد (باور آن کمی سخت است).

عضو شورای خویه در ادامه می گوید: دانش آموزان 8 روز است که معلم ندارند بالاجبار دو معلم جایگزین کرده اند اما چون این معلمان هم دانش آموزان زیاد دیگری هم دارند وقت نمی کنند دانش آموزان خود را درس بدهند چه برسد به بقیه دانش آموزان.

کریمی با توجه به فصل سرمای زمستان و شروع سرماخوردگی ها و.. گفت: اکثر اهالی روستا مریض هستند و سرما خوردگی شیوع پیدا کرده است اما پزشک و دکتر نیست، پشت جاده مانده است و معلوم نیست که چه بر سر ما خواهد آمد یکی به داد ما برسد.

علیرضا کریمی در پایان گفت: متاسفانه قبل از شروع فصل بارش برف به اداره راه شهرستان کوهرنگ گفته بودیم که لودر مشکل فنی دارد واز آنجا که بیش از 150 کیلومتر از کارکرد روغنش می گذرد و تعویض نشده یا ضد یخ ندارد، صبحها با کمک اهالی روستا با هیزم و نفت زیر موتور را روشن می کنیم تا گرم و روشن شود اما باز هم متاسفانه مسئولین جدی نمی گیرند.  

گفتنی است روستای خویه  ازتوابع شهرستان کوهرنگ استان چهار محال و بختیاری می باشد، تاریخ تاسیس این روستابر می گردد به زمان ورود امام زاده آقا سیدیعنی سیدعیسی که به گفته بزرگان وبنیان گذاران این روستا "حونه خویی "که تاکنون سینه به سینه گردیده است.

اهالی این روستابختیاری هستنداز ایل بزرگ چهارلنگ طایفه موگویی. روستای خویه منطقه خوش آب وهوایی دارد که درفصل بهار وتابستان می توان از آن به بهشت منطقه یادکرد، چون دارای طبیعت زیبا وبکریست دارای رود خانه ها، ابشارها و چشمه های فراوانی است. نمونه ان ابشار اب ملوک، چشمه اقا سید، چشمه تیدرد مکانهای دیدنی وباستانی آسیابهای آبی "قله خویه وکوههای سر به فلک کشیده که برای سعود کوه نوردان  وتماشای منطقه های دیگر ازاین کوه ها استفاده می شود.

مردم این روستا  ولایت مدار باایمان وباقدمت فرهنگی بالا هستند .وافتخاردارند چهار شهید را تقدیم به اسلام ومیهن عزیزمان کرده اند. اما درفصل سرما ازکمترین امکانات زندگی برخوردارند وبه سختی زندگی می کنند درصورتی که همین برفی که سرمای سخت وطاقت فرسایی دارد وتحمل آن برای این مردم نجیب دست وپنجه نرم کردن با مرگ وزندگی است منبع آب صنعت، آشامیدنی، کشاورزی و...استانهایی است که از امکانات بسیار بالایی برخوردارند وهیچ حقی برای این مردم برای بردن همین آب قائل که نیستند هیچ، طلبکار این مردم هم شده وبه شعور آنها هم توهین می نمایند.


 


کد مطلب: 11534

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11534/مسئولان-دادمردم-روستای-خویه-شهرستان-کوهرنگ-برسند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir