کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان بسیج دانشجویی:

«۱۶دی»نمونه ارتقایافته ایستادگی جنبش دانشجویی در مقابل استکبار است

دانا , 14 دی 1392 ساعت 10:43

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: ویژگی خاص شهدای هویزه این است که آنان تنها شهیدانی هستند که به شیوه شهدای صدر اسلام در محل شهادت خود به خاک سپرده شده‌اند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، محمدودود حیدری، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، درباره ۱۶ دی و شهدای هویزه گفت: این روز، شاخص جنبش دانشجویی مسلمان انقلاب کرده است، در واقع روز شهادت شهید علم الهدی و تنی چند از شهدای دانشجو نماد هزینه کردن جنبش دانشجویی مسلمان برای آرمان های انقلاب است.

وی ادامه داد: ۱۶ دی ماه ۱۳۵۹ نماد ارتقا یافته مقابله دانشجویی در مقابل استکبار و ایستادگی این جنبش است؛ استکبار می خواهد جنبش دانشجویی را نماد مقابله با نظام اسلامی نشان دهد؛ ولی ما معتقدیم که جریان دانشجویی مسلمان با سابقه ۶۰ و ۷۰ ساله از گذشته تا کنون به نظام اسلامی و انقلاب کمک کرده و خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه نماد ۱۶ دی ۱۳۵۹ با به شهادت رسیدن شهید علم الهدی و سایر شهدا به وجود آمده است، اظهار داشت: در واقع شهدای دانشجوی مانند شهید حسن باقری، شهید همت، شهید علم الهدی و ... جزو نخبگان و اداره کنندگان دفاع مقدس بوده اند؛ همچنین ویژگی خاص شهدای هویزه این است که آنان تنها شهیدانی هستند که به شیوه شهدای صدر اسلام در محل شهادت خود به خاک سپرده شده اند.

ودود حیدری خاطر نشان کرد: شهدای هویزه در کربلای خوزستان تنها شهیدانی هستند که انسان را به یاد شهدای صدر اسلام می اندازند؛ در حال حاضر مزار شهدای هویزه میعادگاه شهدای دفاع مقدس است و امیدواریم هر روز به روز ۱۶ دی و شهدای هویزه توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 11470

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11470/۱۶دی-نمونه-ارتقایافته-ایستادگی-جنبش-دانشجویی-مقابل-استکبار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir