کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در فتنه ها راه را گم نکنیم، برخی خواص هم در فتنه اهداف انقلاب را از یاد بردند

منطقه آزاد , 9 دی 1392 ساعت 10:16

استاد دانشگاه های تهران: مگر بعضی ها رئیس مجلس، وزیر و قائم مقام این نظام نبودند که در موقع فتنه راه را گم کردند و اصل انقلاب را فراموش کردند.


به گزارش جهانبین، دکتر علی لیالی در همایش روز 74واقعه در جمع دانشجویان و مسئولین دانشگاه های علمی کاربردی استان ضمن اشاره به فتنه سال ۸۸ و گرامیداشت روز ۹ دی گفت: عبرت گیری از فتنه ها و حوادث تاریخ بسیار مهم است، ۹ دی روزی است که مردم دوباره با ولی خود بیعت بستند و هر کسی که از این خیمه گاه بیرون رفت خود را دچار هلاکت کرده است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران مردمی هستند که ۸ سال جلوی دشمن ایستادند و ۸ ماه هم در سال ۸۸ در مقابل فتنه ایستادگی کردند، افزود: این فتنه برنامه ۱۰ ساله دشمن بود که برخی خواص و نخبگان جامعه در آن لغزیدند ولی مردم محکم ایستادند.

حجت الاسلام لیالی چشمان دشمن در مقابل جمهوری اسلامی ایران را بیدار توصیف کرد و گفت: دشمن به دنبال یارگیری است، ریزش های نظام را جمع می کند ومیان داخل کشور و خارج کشور پیوند برقرار کرده  تا بتواند واقعه ای شبیه  ۸۸ را رقم بزند.

وی مخالفان نظام را ۱۲۰ گروه تقسیم بندی نموده و تصریح کرد: بعد از خطبه های مقام معظم رهبری در سال ۸۸ دیگر معلوم شد که عده ای به دنبال براندازی نظام هستند، در نماز جمعه کف و سوت کشیدند، ۳۵ سال رادیوها و رسانه های غرب به مردم می گفتند نماز جمعه نروید ولی در آن روز همه از جمله بی بی سی می گفت "به نماز جمعه بروید و یک بطری آب و یک زیرانداز آن هم در ماه مبارک رمضان به همراه خود ببرید."

دکتر لیالی ضمن اشاره به حادثه عاشورا که در طول تاریخ نماد مقاومت و شهادت بود خاطرنشان کرد: فتنه گران در ۱۳ آبان ۸۸ شعار بر جمهوری اسلامی سر دادند و ۱۶ آذر برای اولین بار عکس امامی که ما را از ظلمت به سوی نور آورد پاره کردند و به آتش کشیدند تا جسارتشان آنقدر زیاد شد که روز عاشورا فراخوان دادند و در خیابانها آشوب به پا کردند و ظهر عاشورا به آتش زدن خیمه های امام حسین (ع) اقدام کردند.

وی ضمن با بیان اینکه در طول تاریخ عزاداری بر امام حسین (ع) برای شیعیان ممنوع بود و پدران و مادران ما مخفیانه عزاداری می گرفتند افزود: امروز در ۱۵۸  کشور جهان مردم در خیابان های اصلی شهرها به عزاداری امام حسین (ع) می پردازند و ۲۰ میلیون زائر در روز اربعین با پای پیاده به کربلا می روند وعرض ارادت می کنند.

وی اشتباه فتنه گران را هتک حرمت به امام حسین (ع) دانست و گفت: تا زمانی که در خیمه گاه امام حسین(ع) و ولایت هستیم این فتنه ها راه به جایی نمی برد.
حجت الاسلام لیالی خطاب به دانشجویان گفت: ما در جنگ قرار داریم در هر موقعیتی که هستیم باید خدمت کنیم دشمن از اینکه شما درس بخوانید، اختراع کنید و پیشرفت کنید ناراحت می شود او دوست دارد ما محتاج آنها باشیم، دشمن را شاد نکنیم و به دشمن لبخند نزنید.
انتهای خبر


کد مطلب: 11379

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11379/فتنه-راه-گم-نکنیم-برخی-خواص-هم-اهداف-انقلاب-یاد-بردند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir