کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درجمع دانشجویان علمی کاربردی استان مطرح شد:

برخی خواص ونخبگان درفتنه88لغزیدندولی مردم مقاوم ایستادند

منطقه آزاد , 9 دی 1392 ساعت 18:59

این فتنه برنامه 10 ساله دشمن بود که برخی خواص و نخبگان جامعه در آن لغزیدند ولی مردم محکم ایستادند.



در مواقع فتنه مواظب باشیم راه را گم نکنیم، یک علم بیشتر وجود ندارد آن هم علم ولایت است. مگر بعضی ها رئیس مجلس، وزیر و قائم مقام این نظام نبودند که در موقع فتنه راه را گم کردند و اصل انقلاب را فراموش کردند.

به گزارش جهانبین نیوز، دکتر علی لیالی در همایش روز واقعه در جمع دانشجویان و مسئولین دانشگاه های علمی کاربردی استان ضمن اشاره به فتنه سال 88 و گرامیداشت روز 9 دی گفت: عبرت گیری از فتنه ها و حوادث تاریخ بسیار مهم است، 9 دی روزی است که مردم دوباره با ولی خود بیعت بستند و هر کسی که از این خیمه گاه بیرون رفت خودش را دچار هلاکت کرده است.

وی بابیان اینکه مردم ایران مردمی هستند که 8 سال جلوی دشمن ایستادند و 8 ماه هم در سال 88 در مقابل فتنه ایستادگی کردند افزود: این فتنه برنامه 10 ساله دشمن بود که برخی خواص و نخبگان جامعه در آن لغزیدند ولی مردم محکم ایستادند.

حجت الاسلام لیالی دشمن را بیدار توصیف کرد و گفت: دشمن به دنبال یارگیری است، ریزش های نظام را جمع کرد، میان داخل کشور و خارج کشور پیوند برقرار کرد تا بتواند حادثه 88 را رقم بزند.

وی مخالفان نظام را 120 گروه بیان کرد و تصریح کرد: بعد از خطبه های مقام معظم رهبری در سال 88 دیگر معلوم شد که عده ای به دنبال براندازی نظام هستند، در نماز جمعه کف و سوت کشیدند، 35 سال رادیوها و رسانه های غرب به مردم می گفتند نماز جمعه نروید ولی در آن روز همه از جمله بی بی سی می گفت به نماز جمعه بروید و یک بطری آب و یک زیرانداز آن هم د رماه مبارک رمضان به همراه خود ببرید.

دکتر لیالی ضمن اشاره به حادثه عاشورا که در طول تاریخ نماد مقاومت و شهادت بود خاطرنشان کرد: فتنه گران در 13 آبان 88 بر علیه جمهوری اسلامی سرشعار دادند و 16 آذر برای اولین بار عکس امامی که ما را از ظلمت به سوی نور آورد پاره کردند و به آتش کشیدند وجسارتشان آنقدر زیاد شد که روز عاشورا فراخوان دادند و در خیابانها آشوب به پا کردند و ظهر عاشورا به آتش زدن خیمه های امام حسین (ع) اقدام کردند.

وی باتشریح اینکه در طول تاریخ عزاداری بر امام حسین(ع) ممنوع بود و پدران و مادران ما مخفیانه عزاداری می گرفتند افزود: امروز در 158  کشور جهان مردم در خیابان های اصلی شهرها به عزاداری امام حسین (ع) می پردازند و 20 میلیون زائر در روز اربعین با پای پیاده به کربلا می روند وعرض ارادت می کنند.

وی اشتباه فتنه گران را هتک حرمت به امام حسین (ع) دانست و گفت: تا زمانی که در خیمه گاه امام حسین(ع) و ولایت هستیم این فتنه ها راه به جایی نمی برد.

حجت الاسلام لیالی خطاب به دانشجویان گفت: ما در جنگ قرار داریم ودر هر موقعیتی که هستیم باید خدمت کنیم دشمن از اینکه شما درس بخوانید، اختراع کنید و پیشرفت کنید ناراحت می شود او دوست دارد ما محتاج آنها باشیم، دشمن را شاد نکنیم و به دشمن لبخند نزنید.


کد مطلب: 11377

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11377/برخی-خواص-ونخبگان-درفتنه88لغزیدندولی-مردم-مقاوم-ایستادند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir