کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسولین راه و شهرسازی پاسخ دهند؟

ترمیم جاده کوهستانی در فصل سرما / کار تعریض جاده فارسان شهرکرد کی به اتمام می رسد؟

پیرغار , 4 دی 1392 ساعت 10:18

تنها محور مواصلاتی مرکز استان شهرستان فارسان و کوهرنگ به دلیل عملیات تعریض و خاکبرداری، مشکلات فراوانی را برای رانندگان در حال تردد به وجود آورده است .


عملیات تعریض و خاکبرداری جاده فارسان به شهرکرد در فصل زمستان

فارسان یکی از نزدیک ترین شهرها به مرکز استان که همچنان با توجه به اینکه در مسیر جاده شهرستان کوهرنگ قرار دارد اما همچنان در مسیر فارسان به شهرکر مشکل تردد وجود دارد که اگر این جاده به هر علت مسدود شود کدام راه کنارگذر برای عبور و مرور در این محور پرتردد وجود دارد.
تنها محور مواصلاتی مرکز استان شهرستان فارسان و کوهرنگ به دلیل عملیات تعریض و خاکبرداری، مشکلات فراوانی را برای رانندگان در حال تردد به وجود آورده است .
تعریض این مسیر که بعضاً با تخریب شانه جاده همراه بوده و ورود ماشین‌آلات سنگین راهسازی به جاده باعث حوادث ناگواری گردیده، خواست عموم مردم به حداقل رساندن این مشکلات است.
 با توجه به اعتراضات برخی رانندگان، تعریض سه راهی جونقان به فارسان با وجود مشکلات عبور و مرور و حتی کنده شدن سنگ از صخره ها اقدامی است که هنوز اداره راه و شهرسازی آن را ادامه می دهد.
اهم مشکلات این مسیر، نداشتن خط کشی وسط و طرفین جاده است، به طوری که راننده احساس می‌کند که این مسیر یک طرفه می باشد، عبور و مرور روستاها،شهرهای شهرستان کوهرنگ و فارسان به شهرکرد از هر دو طرف انجام می‌شود، بیشتر نقاط این جاده نیز فاقد شانه و دید کافی است ،و گاه گاه پرتاب صخره ها در این مسیر ،تردد وسایل نقلیه را با مشکل روبرو کرده است.
از دیگر کاستی های این جاده پرتردد، عدم وجود تابلوهای هشدار دهنده ، بازدارنده و یا تعیین مسیر باعث سر در گمی رانندگان خصوصاً مسافران برون شهری می‌شود که به دلیل وجود روستاها و شهر های متعدد در این مسیر و ختم جاده این روستاها به مسیر فوق باعث به اشتباه افتادن و طی مسیر غلط گردیده است و در این زمینه هم بی‌شک اگر حادثه‌ای برای مردم رخ دهد مقصر کسی است که قانون را رعایت نکرده و در انجام وظایف سهل‌انگاری کند.
باید توجه کرد، اداره راه و شهرسازی که در این موقعیت از برف و سرما که به فکر تسطیح و تعریض این جاده افتاده است، آیا می تواند زمان دیگری را به این امر اختصاص دهد؟
باید به یاد داشته باشیم که اکنون راه و جاده، محور توسعه است و شهرستان فارسان در حال توسعه بیش از هر چیز به جاده هایی امن نیاز دارد که اگر این شرایط فراهم نشود نباید امیدی به راه به عنوان محور توسعه داشت....
انتهای خبر/ح


کد مطلب: 11247

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11247/ترمیم-جاده-کوهستانی-فصل-سرما-کار-تعریض-فارسان-شهرکرد-کی-اتمام-می-رسد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir