کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری خبر داد

قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص) از بعید در چهارمحال و بختیاری

3 دی 1392 ساعت 9:47

در آستانه بیست و هشتم صفر سالروز رحلت جانگذار پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) آیین قرائت زیارت از راه دور حضرت رسول در امامزادگان استان قرائت می‌شود.


حجت‌الاسلام محمد طباطبایی در گفت‌و‌گو با جهانبین‌نیوز اظهار کرد: در این آیین شیفتگان خاندان عصمت و طهارت و مردم مومن این خطه ضمن سوگواری در غم سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت حضرت کریم اهل بیت(ع)، در فضایی روحانی و معنوی آستان مقدس امامزادگان شاخص استان زیارت از بعید حضرت رسول را قرائت و عشق و ارادت خود را به آخرین فرستاده خدا حضرت محمد مصطفی(ص) و ثلاله پاکش حضرت امام حسن مجتبی(ع ) ابراز می‌کنند.
وی افزود: شرکت‌کنندگان در این آیین ضمن اعلام برائت از توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید بار دیگر بر پیروی از سیره نبوی و تاسی از آموزه‌های جامع قرآن کریم عهدی دوباره خواهند بست.
طباطبایی تصریح کرد: این مراسم در شهرکرد در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه در چهارمحال و بختیاری از اعزام ۴۰ مبلغ به مناطق مختلف استان در دهه آخر ماه صفر خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰مبلغ اعزامی از قم و ۱۰ مبلغ از استان است که برای برپایی و قرائت زیارت حضرت رسول(ص) و امام رضا(ع) و راه اندازی دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی به این مناطق اعزام می‌شوند.
طباطبایی خاطرنشان کرد: در این دهه نمایشگاه بصیرت عاشورایی در بقاع و مساجد استان برپا می شود و در دو موقوفه حسینیه امامیه شهرکرد و مسجد موقوفه حاج سلیمان بروجن نیز ده شب مراسم سوگواری دهه آخر صفر برگزار می شود.
وی گفت: مراسم سوگواری دهه آخر صفر در ۲۵ امامزاده استان از جمله امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد سید بهاء الدین محمد(ع) شیخ شبان ، محمد اکبر دستگرد در کیار ، عزیز الله شهرکیان ، امامزاده حمزه ابن علی و علی ابن احمد در بروجن، امامزاده شاه البرز در روستای آلیکوه در شهرستان اردل و امامزاده محمد علی منجر مویی در لردگان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 11223

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11223/قرائت-زیارت-حضرت-رسول-اکرم-ص-بعید-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir