کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمام فلسفه عاشورا در اربعین خلاصه می شود

1 دی 1392 ساعت 20:40

دبیر شورای فرهنگی منطقه ۲۶ دانشگاه آزاد استان گفت: اربعین نمود اجتماع بزرگ شیعیان است و جریانی است که واقعه عاشورا را مرور و یادآوری می کند.


به گزارش جهانبین، حجت الاسلام و المسلمین باقر حیدری در گفتگو با بام ایران خبر فلسفه اربعین را زنده نگه داشتن آرمانها و قیام عاشورا دانست و گفت: آنچه در مباحث شیعه قابل توجه است این است که اربعین بر مبانی قبل از آن هم ارجحیت دارد.

حیدری بیان داشت: اربعین نمود اجتماع بزرگ شیعیان است و ورود ۱۵ میلیون زائر از اقصی نقاط دنیا و حضور برخی با پای پیاده در کربلا گویای این مطلب است.

وی اربعین را تجدید میثاق دوباره با کربلا و کربلاییان دانست و اذعان کرد: حضرت زینب(س) با حضور دوباره در کربلا و زیارت قبر امام حسین(ع) تمام وقایع را یادآوری و بازگو می کند و جریان کربلا را کامل می کند.

حیدری اربعین را جریانی دانست که زنده نگه داشتن آن اهمیت و جایگاه والایی دارد و گفت: فلسفه اربعین استمرار راه امام حسین(ع) است.

این استاد دانشگاه با اشاره به هجمه ها و توطئه های دشمن برای مقابله با فرهنگ شیعه تصریح کرد: دشمن با برنامه هایی مثل ترور و ناامنی و ایجاد شبهات و تبلبغات مسموم قصد دارد در مقابل فرهنگ سرخ عاشورا بیایستد.

حیدری گفت: باید تمام متولیان و دستگاههای فرهنگی فلسفه واقعی حرکت و قیام امام حسین(ع) را با ادله محکم و متقن برای نسل جوان تشریح و تبیین کنند تا جلوی هجمه های دشمن گرفته شود.


کد مطلب: 11207

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11207/تمام-فلسفه-عاشورا-اربعین-خلاصه-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir