کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب

27 آذر 1392 ساعت 8:48

حفظ ایمان، آرامش درونی، سلامت جسمانی، استحکام بنیان خانواده، عزت و سربلندی جامعه و جلوگیری از بزهکاری ها و مفاسد متعدد اخلاقی از جمله دستاوردهای حفظ حجاب و رعایت حریم زنان از معرض دید نامحرمان می باشد.


به گزارش جهانبین، موسوی فرمانده حوزه بسیج ام البنین شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر در خصوص اهمیت حفظ عفاف و حجاب گفت: حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب.

موسوی با اشاره به روایتی از سیره حضرت زهرا(س) تصریح کرد: یکی از زیباترین درسهایی که حضرت زهرا(س) به بانوان آموخت حفظ عفت و عصمت و حجاب بود روزی که مرد نابینا برای ورود به منزل حضرت علی(ع) اجازه خواست و آن حضرت با ورود وی به پشت پرده رفت و حجاب خود را کامل کرد.

وی افزود: رسول خدا(ص) که شاهد این صحنه بودند پرسید دخترم او که نابیناست و تو را نمی بیند چرا پشت پرده رفتی و حجاب خود را کامل کردی؟ حضرت زهرا(س) پاسخ داد: اگر او مرا نمی بیند من او را می بینم و او بوی مرا حس می کند. رسول خدا فرمودند گواهی می دهم که تو پاره تن منی.

موسوی بیان داشت: بنابراین بانوان محترم باید به مساله محرم و نامحرم با تمام وجود دقت کرده آن را رعایت کنند چرا که در صورت عدم رعایت فرجام ناشایست آن دامنگیرشان خواهد شد اساساً امنیت اخلاقی جامعه در گرو حفظ حریم زنان و مردان نامحرم است

فرمانده حوزه ام البنین حفظ ایمان، آرامش درونی، سلامت جسمانی، استحکام بنیان خانواده، عزت و سربلندی جامعه و جلوگیری از بزهکاریها و مفاسد متعدد اخلاقی را از جمله دستاوردهای حفظ حجاب و رعایت حریم زنان از معرض دید نامحرمان عنوان کرد.

موسوی گفت: همانطور که در وصیت نامه امام(ره) و شهدا به این امر سفارش شده است و شهید حمیدرضا نظام که در وصیت نامه اش می گوید: حجاب مجوز ورود تو به بهشت است پس زنان پاسدار حریم عفت و حیا اند و باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.


کد مطلب: 11116

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11116/حجاب-میوه-عفاف-ریشه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir