کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون عمران :

در بودجه سال آینده حق مردم استان های محروم به خوبی ادا نشده است

28 آذر 1392 ساعت 8:47

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی از فراگیر نبودن بودجه و نادیده گرفتن حق مناطق محروم خبر داد.


مجید جلیل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: نرخ دلار اعلام شده باعث کاهش ارزش پول کشور می شود و بایستی بودجه سال 93 بر اساس دلار 2500تومان بسته می شد.

جلیل افزود: 36هزارمیلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده به یارانه، کمتر از مقدار واقعی است این در حالی است که حداقل برای پرداخت یارانه های سالیانه نیاز به 45هزارمیلیارد تومان است.

وی یکی از مشکلات بودجه سال 93 را عدم توجه به طرح تحولات اقتصادی دانست و تصریح کرد: منابع اجرای در این بودجه دیده نشده و فقط اتخاذ به اوراق مشارکت کرده اند که با وجود تورم موجود در کشور اوراق با سود 17درصد جواب نمی دهد.

وی در ادامه تحلیل بودجه سال 93، دیده نشدن سهام عدالت و همچنین بدهکاری دولت به پیمانکاران را از دیگر مشکلات این بودجه دانست و خاطر نشان شد: نادیده گرفتن فاز دوم یارانه ها باعث عدم افزایش قیمت حامل های انرژی می شود که همین امر سبب بالا رفتن مصرف سوخت و واردات می شود.

جلیل بیان داشت: 246طرح تکمیلی عمرانی با پیشرفت 80درصد بدون اولویت استانی و عدالت در این بوجه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اخصاص بودجه هنگفت جهت متروی کلان شهرها به خصوص در تهران خبر داد و گفت: چرا بودجه قطره ای باید صرف زیر ساخت های کلانشهرهای کشور شود؟ پس سهم استان های کوچک و محروم در کجای این بودجه قرار دارد؟

عضو کمیسیون عمرانی مجلس در نظر گرفتن افزایش حقوق کارمندان در بودجه سال 93را این گونه ارزیابی کرد: بالا رفتن دست مزد کارمندان سبب بهبود رانمدان بهروری در کشور می شود.

وی از اختصاص 55میلیارد تومان برای آب اردل و سد خرسان سه در بوجه 93 خبر داد وافزود: دو پروژه تونل گلاب و بهشت آباد زندگی مردم استان چهارمحال و بختیاری را دچار بحران عظیمی می کند این در حالی است که بعد از رایزنی بسیار، وزیر مربوطه از با عدم اجرای این پروژه ها موافقت کرد.
انتهای پیام/ح


کد مطلب: 11063

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11063/بودجه-سال-آینده-حق-مردم-استان-های-محروم-خوبی-ادا-نشده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir