کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیکر شهدای ایرانی امروز از مرز خسروی وارد کشور می شوند

سی اچ بی آنلاین , 24 آذر 1392 ساعت 9:35

پیکر شهدای ایرانی، امروز از مرز خسروی وارد کشور می شود


به گزارش جهانبین، نعمت ا... نازپرورده شنبه شب در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار شبکه ایران درباره علت تغییر زمان انتقال شهدای ایرانی به کشور گفت: با توجه به اینکه از مجموع ۱۸ شهید، ۱۶ تن ایرانی و ۲ تن عراقی هستند و از طرفی به دلیل شناسایی نشدن هویت برخی اجساد به علت شدت جراحات، طرف عراقی تصمیم گرفت، بعد از انجام آزمایشات تخصصی و شناسایی کامل اجساد، آنها را به ایران تحویل دهد.

بر اساس آخرین گزارش های رسیده، اجساد شهدای ایرانی در حال حاضر در شهر مغدادیه عراق نگهداری می شود.
وی با اشاره به اینکه شهدا و مجروحان این حادثه، کارگران و تکنسین های شرکت پایند هستند، تصریح کرد: این شرکت پیمانکاری طرف قرار داد با وزارت نفت، کارکنانی را برای راه اندازی زیرساخت های لازم به منظور انتقال خط لوله گاز از ایران به عراق به این کشور فرستاده بود که متاسفانه این کارکنان در حال انجام وظیفه، هدف حملات گروه های تروریستی قرار گرفتند.
معاون سیاسی فرماندار قصر شیرین ادامه داد: مسئول شرکت پیمانکاری برای شناسایی اجساد ایرانی امروز عازم عراق شدند و برخی اجساد قابل شناسایی را اعلام هویت کردند.
او درباره آخرین وضعیت مجروحان این حادثه تروریستی نیز خاطرنشان کرد: از ۴ مجروح ایرانی، ۳ مجروح امروز از مرز پرویزخان وارد استان کرمانشاه شدند و پس از انجام معاینات اولیه در بیمارستان حضرت ابوالفضل قصرشیرین برای مداوای کامل به بیمارستان آیت ا... طالقانی کرمانشاه منتقل شدند. یک مجروح نیز به دلیل وخامت اوضاع در بیمارستان سلیمانیه عراق بستری است.
نازپرورده با اشاره به اینکه اغلب شهدای ایرانی اهل شهرکرد هستند، تصریح کرد: اسامی برخی شهدا اعلام شده است اما به نظر می رسد، در حال حاضر اطلاع رسانی به خانواده های شهدا انجام نشده است.
معاون سیاسی فرماندار قصرشیرین با اشاره به اینکه گروه تروریستی القاعده مسئولیت این حادثه تروریستی را بر عهده گرفته است، گفت: با توجه به بهبود روابط ایران و عراق و توسعه روابط تجاری و اقتصادی این دو کشور، گروه های ترویستی سعی در مخدودش کردن این روابط دارند. حمله به کارکنان ایرانی و همچنین آسیب رساندن به تاسیسات خط انتقال گاز از ایران به عراق هویت پلید آنها را یکبار دیگر بر همگان روشن کرد.
در حالی که تعدادی از مهندسان وزارت نفت کشورمان به منظور ایجاد زیرساخت های لازم برای انتقال خط لوله گاز از ایران به عراق در استان بعقوبه و منطقه عمومی منصوریه مشغول کار بودند، روز جمعه مورد حملات تروریستی قرار می گیرند. گروه تروریستی القاعده مسئولیت این حادثه تروریستی را بر عهده گرفته است./


کد مطلب: 11043

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11043/پیکر-شهدای-ایرانی-امروز-مرز-خسروی-وارد-کشور-می-شوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir