کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام نکونام، امام جمعه شهرکرد:

مذاکرات باید به روال مقتدرانه و عزتمندانه خود برگردد/لبخند های برخی مسئولین باعث انکار حق هسته ای ایران است

22 آذر 1392 ساعت 16:06

لبخندهای بعضی از مسئولین باعث شده است قدرت های مستکبر نه تنها اصل مذاکرات و حق هسته ای ایران را انکار کنند بلکه هر روز نیز ادعا و خواسته جدیدی را مطرح می کنند.


به گزارش خبرنگار جهان بین نیوز، در خطبه اول این مراسم، حجت الاسلام نکونام مومنین حاضر در جلسه را به رعایت تقوای الهی دعوت نمودند. ایشان در ادامه با تفسیر آیاتی از سوره مبارکه جن و سوگند خوردن شیطان برای گمراه ساختن انسان که در قرآن به آن تصریح شده است اشاره کرده و مومنین را به حفظ و مراقبت در دین توصیه کردند.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه هر که با خدا باشد، شیطان و شیاطین هیچ تسلطی بر او ندارند، حاضرین را به توجه و حرکت به سوی خدا توصیه فرمودند.

ایشان در خطبه دوم نماز با توجه به فرارسیدن هفته پژوهش گفتند: انسان باید در همه جنبه ها و عرصه های زندگی محقق باشد. انسان می تواند با تحقیق یک مومن راستین و بنده ناب خدواند متعال شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با نهی تن پروری و تنبلی فرمودند: اسلام، مسلمان تلاش گر و محقق و عالم می خواهد. وی با تاکید بر لزوم نوآوری و پژوهش در جامعه گفت: دولت باید زمینه پژوهش و پژوهشگری را در جامعه فراهم کند.

ایشان در ادامه با اشاره به روز ۲۵ آذر، سالروز شهادت مهندس شهید محمدجواد تندگویان از اخلاق و منش متواضعانه این شهید بزرگوار که هم در عرصه خدمات دولتی و وزارت نفت و هم در عرصه جهاد با تمام وجود تلاش کردند، قدردانی نموده و یاد این شهید عزیز و همه شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. ایشان همچنین با اشاره به روز ۲۶ آذر، روز حمل و نقل، از تلاش گران عرصه حمل و نقل کشور و استان قدردانی نمودند.

حجه الاسلام نکونام با اشاره به مذاکرات ژنو، به خلف وعده های قدرت های مستکبر غربی بخصوص آمریکا پس از توافق ژنو اشاره نموده و تاکید کردند: قدرت های مستکبر غربی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و دولت و تیم مذاکره کننده می بایست با طمأنینه و تدبیر و تدبر بیشتری بر سر میز مذاکرات حاضر می شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه مسیر مذاکرات باید به روال مقتدرانه و عزتمندانه خود برگردد گفت: لبخندهای بعضی از مسئولین باعث شده است قدرت های مستکبر نه تنها اصل مذاکرات و حق هسته ای ایران را انکار کنند بلکه هر روز نیز ادعا و خواسته جدیدی را مطرح می کنند. تا آنجا که شنیده میشود آمریکایی ها گفته اند تحریم ها فقط وقتی برداشته خواهد شد که ایران برنامه موشکی اش را هم تعطیل کرده و دست از حمایت از محور مقاومت و کشورهای مقاومی چون سوریه بردارد.

ایشان در پایان با به اشاره اهمیت مسجد در شکل دهی و سازماندهی ساختار جامعه و ارزش های آن فرمودند: یکی از دغدغه های مهم من این است که مساجد نباید فقط عمران ظاهری داشته باشد و مسجد باید مرکز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باشد.

انتهای خبر/ق





جهانبین,نکونام,نماینده,ولی,فقیه,شهرکرد,نماز,جمعه,هفته,پژوهش,پژوهشگر,محمدجواد,
تندگویان,مذاکرات,ژنو,خلف,وعده,اعتماد,اطمینان,هسته,ای,موشک,,موشکی,مقاومت,سوریه,آمریکا,ایران


کد مطلب: 10988

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10988/مذاکرات-باید-روال-مقتدرانه-عزتمندانه-خود-برگردد-لبخند-های-برخی-مسئولین-باعث-انکار-حق-هسته-ایران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir