کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام نکونام:

امروز مسئله هسته ای به عزت کشور گره خورده است/ پژوهش ها نباید نگاه فردی و سلیقه ای داشته باشند

20 آذر 1392 ساعت 11:52

نماینده ولی فقیه در استان:جمهوری اسلامی ایران از نظر هسته ای نگاه های مختلف دارد، امروز مسئله هسته ای به عزت جامعه گره خورده است عزت جامعه دینی به پا خواسته ای که می خواهد مستقل باشدکه خود، سلطان خود با شد


به گزارش خبر نگار جهان بین نیوز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، در نشست کمیته های تحقیق و پژوهش استان، با اشاره به جایگاه پژوهش در اسلام گفت:جامعه ای که براساس علم وپژوهش حرکت کند می تواند جامعه خودیاب و روی پا ایستاده باشد و برعکس جامعه ای که در مقام به کار انداختن استعداد و ظرفیت ها نباشد خمود و نا پایدار است .
حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه در تحقیقات، نگاه فردی و سلیقه ای حاکم نباشد افزود: جمهوری اسلامی ایران از نظر هسته ای نگاه های مختلف دارد، امروز مسئله هسته ای به عزت جامعه گره خورده است عزت جامعه دینی به پا خواسته ای که می خواهد مستقل باشدکه خود سلطان خود با شد
وی اضافه کرد: عزت هز جامعه بستگی به نوع نگاه و تحقیق در زمینه های مختلف است و در جامعه ای که روح تحقیق و پژوهش دمیده نشده باشد، نگاه آرمانگرا و عمل گرا وجود ندارد.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد:استان چهارمحال و بختیاری زیر ساخت های بسیاری در عرصه های تحقیق وپژوهش و برنامه ریزی دارد و می توان با ورود به این امر از تمامی ظرفیت ها برای تحقق اهداف دراز مدت بهره برد.
خطیب جمعه شهرکرد افزود:اگر انسان بتواند در جامعه بشری حرفی برای گفتن داشته باشد ودر این جایگاه باقی بماند باید به علم وپژوهش روی آورد .

نکونام تصریح کرد:یکی از وظایف اصلی نظام اسلامی این است که فضای تحقیق وپزوهش را در جامعه باز کند و جامعه را به سمت تحقیق سوق دهدو این خود، حق جامعه است که از این فضا بر خوردار شود و تکلیف کار گزاران است که فضا را مهیا نمایند تا جامعه، به هم پیوسته بماند.

وی بیان داشت:تحقیق در تمام عرصه ها مورد نیاز جامعه بشری بوده و هست و انسان برای زندگی صحیح و تحقق اهداف متعالی خود پژوهش را لازمه کار خود می داند.

او ادامه داد: اگر هفته پزوهش عنوان می گیرد برای این است که توجه وجرقه در جامعه بوجود بیاید و تدابیر تحقیق گستره فراهم شود و در این زمینه نگاه نباید حاکم بر نقطه خاص شود و نباید به شهرها ی کوچکتر دید برتر یا کمتر داشته باشیم به مناطق محروم وروستاها توجه بیشتری باید داشت.

وی با بیان آیات و روایات قرآنی در خصوص اهمیت پژوهش ادامه داد: قرآن کریم می فرماید" به آن چیزی که علم نداری ورود پیدا کن وعالم شو چون استعداد و شرایط آن را داری، خداوند به انسان ظرفیت فهم وبینایی داده است از این ها استفاده کن و به سمت علم برو و خانواده عالم وجمع عالم بوجود بیاور".

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت:عالم کسی است که محقق شود و خداوند متعال این تحقیق را از دو گروه می خواهد، گروهی که راه خود را یافته اند وگروهی که به حقیقت راه نیافته اند اما، کسانی که به حقیقت راه یافته اند عالمند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که علم برای خود وجامعه انسان سلطه ایجاد می کند ودست بیگانه جامعه کوتاه وجدا می سازد بیان داشت: افراد بی سواد دستشان از هر چیزی خالی است و زمامشان دست شیطان است وبه هر سمت وسویی می کشد واین جامعه را به کمال نمی رساند .

حجت الاسلام نکونام گفت :قران منبع علم است ودر ان عاقبت مضرات جاهلانه و بدون تحقیق حرکت نکردن بیان شده است چرا که انسان غیر محقق اگر جاهل شود از یک منبع بزرگ استقلال بخش محروم و از منبع بزرگ عزت افرین که همان انبیاست محروم می شود


مدیر ستاد پژوهش وفن آوری استان هم در این نشست گفت:این ستاد از شهریور ۱۳۹۲آغاز به کار کرد و از مهر ماه سال جاری با برنامه وطرح های منسجم تقسیم کار کرد و در این خصوص مردم در هفته پژوهش، با برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای علمی و تحقیقاتی استان آشنا می شوند.

وی با اشاره به تقسیم وظایف به کمیته های اجرایی هفته پژوهش بیان داشت:گروه تخصصی امور خدمات با مسولیت بنیاد شهید وایثار گران، گروه تخصصی دانشگاهی با مدیریت دانشگاه پیام نور، گروه صنعتی بامدیریت معدن صنعت تجارت، گروه کشاورزی با جهاد کشاورزی، فرهنگ عمومی زیر نظرسازمان بسیج،امور عمرانی با گروه فنی استانداری ودفاتر پژوهشی استانداری از جمله مهمترین کمیته ها و گروه های تخصصی این ستاد است.
مرادی خاطرنشان شد: ۱۲۰ برنامه در طول دهه فجر در سطح استان و شهرستان های تابعه بر گزار خواهد شد./
انتهای خبر


کد مطلب: 10937

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10937/امروز-مسئله-هسته-عزت-کشور-گره-خورده-پژوهش-نباید-نگاه-فردی-سلیقه-داشته-باشند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir