کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگوبا حجت السلام سید عیسی علویان

دست های کوچکی که گره های بزرگی را باز می کند

18 آذر 1392 ساعت 14:02

حضرت رقیه (سلام الله علیها ) بنت الحسین، دُردانه ابی عبدالله(ع) بی بی سه ساله، بانوی سفره دار شام که دست های کوچکی دارد ولی گره های بزرگی را باز می کند.



به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام سید عیسی علویان به مناسبت سالروز شهادت بی بی  سه ساله کربلاگفت:حضرت رقیه (سلام الله علیها ) از مسلمات تاریخی است و شک و شبهه ای در آن نیست.

علویان ضمن بیان این که شبهه در اصل وجود ایشان نیست بلکه بعضی شبهاتی که درباره نام مبارک این دختر ابا عبدالله (ع) است  خدشه ای به اصل موضوع وارد نمی کند، گفت:اشکالی ندارد اسم ایشان، چیز دیگری بوده باشد ولی مشهور به رقیه شده باشند. در تاریخ نمونه داریم که اسم طرف یک چیزی بوده است ولی بین مردم مشهور به نامی دیگرشده است.

وی خطاب به اهل علم و محققین گفت:نام حضرت رقیه (س) در بعضی از کتاب های مشهور آمده است مثلا درتاريخ نيز آمده: حضرت سيد‌الشهدا‌(ع) دختري به نام رقيه داشتند که در سن سه سالگي در خرابه شام به شهادت رسيد(منتخب‌التواريخ ص۲۹۹) مادر حضرت رقيه مطابق اکثر نقل ها «ام اسحاق» نام دارد که فضايل و مناقب بسياري را براي آن بانو بر مي‌شمارند. (ترجمه ارشاد ج۲ ص۱۹۷).

همچنین درادامه علویان به مستندات تاریخی پرداخت وگفت:در کتاب‌هايي چون کامل بهائي و نفس‌المهموم و کتاب‌هاي معتبر ديگر دختر خردسالي که برخي نام او را رقيه ناميده‌اند و در شام به شهادت مي‌رسد، براي امام حسين‌(ع) ذکر کرده‌اند.
*** نام صریح حضرت رقيه در کتاب مشهوري چون لهوف سید بن طاووس آمده است.
**در قصيده سوزناک سيف بن عميره، صحابي بزرگ امام صادق‌(ع) آمده و علماي بزرگي همچون شيخ طوسي، نجاشي، علامه حلي و... به آن تصريح کرد‌ه‌اند آیا با تصریح چنین علمائی آیا باز هم جای شکّ و شبه است!؟
**ينابيع المودة در صفحه ي ۳۴۶ و احقاق الحق جلد ۱۱ صفحه ۶۳۳ بودن حضرت رقيه فرزند امام حسين عليه السلام را در کربلا نقل کرده اند.
-عبدالوهاب بن احمد شامفي مصري مشهور به شعراني (متوفای۹۷۳ ق) در کتاب المنن باب دهم نقل مي‌کند، نزديک مسجد جامع دمشق بقعه و مرقدي وجود دارد که به مرقد حضرت رقيه‌(س)، دختر امام حسين‌(ع) معروف است و بر روي سنگي واقع در درگاه آن مرقد نوشته شده است «اين خانه، مکاني است که به ورود آل پيامبر‌(ص) و دختر امام حسين‌(ع) حضرت رقيه شرافت يافته است.

- بعضی موقع ها در کتاب ها فقط نقل شده است ولی این موضوع و مساله، مصداق و وجود خارجی هم دارد و همه قبول دارند که دختری از امام حسین (ع) در شهر شام مدفون است دارای ضریح و مرقد هستند و گنبد دارند و خادم و زائر دارند و خودش دلیل محکم است و معجزات زیادی از ایشان به ثبت رسیده است.

کتاب الذريعة جلد ۲۲ صفحه ۳۹۰ داستانی را درباره کلید دار حرم ایشان نقل می کند و نمونه های فراوان دیگر.

علوی درپایان ضمن تشکر از همه علاقمندان به این بی بی سه ساله و خاندان عصمت و طهارت، گفت: خدایا به آبروی این دختر سه ساله و پاهای آبله زده این بانو، فرج امام زمان (عج) را نزدیک بفرما ورهبر ما را در پناه امام زمان (عج) حفظ بفرما./


کد مطلب: 10873

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10873/دست-های-کوچکی-گره-بزرگی-باز-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir