کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با وجود روحیه استکباری هیچ سازشی با غرب صورت نمی گیرد

17 آذر 1392 ساعت 7:44

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران در این سی و چند سال انقلاب با مقابله با استکبار و امریکا به پیشرفت و قدرت و تاثیرگذاری در منطقه دست یافته و ما همچنان به راه خود ادامه می دهیم.


به گزارش خبرنگار جهانبین به نقل ازبام ایران خبر حسین عبداللهی فر در همایش جریان شناسی سیاسی در شهرکرد بصیرت را نیاز همیشگی دانست و گفت: برای شناخت نقاط قوت و ضعف و شناخت موقعیت و دستیابی به راهکاری برای پیروزی بر دشمن باید بصیرت داشته باشیم.

عبداللهی فرد افزود: داشتن بصیرت عکس العمل به موقع و مناسب را به دنبال دارد و برای افزایش بصیرت باید شناخت و معرفت خود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به قرن حاضر که قرن شتاب تحولات است اذعان کرد: در این دوره فقدان بصیرت جا ماندن از زمان و تحلیلهای غلط را به دنبال دارد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به توافقنامه ژنو سه تصریح کرد: رویارویی ما با امریکا به جهت بحث های معرفتی است و یک تعارض ریشه ای است که با یک توافقنامه حل نمی شود.

وی افزود: نگاه و شناخت ما به مسائل فرق دارد غرب زمینی فکر می کند و ما آسمانی آنها از قرن ۱۵ ذهنیات را پاک و بر روی عینیات کار می کنند و به رئالیست و واقع گرایی اعتقاد دارند.

عبداللهی فر گفت: استکبار چون خود را برتر از بقیه می داند می گوید من باید جهان را اداره کنم و چون خود را برتر می داند ما افکار استکباری را افکار شیطانی می دانیم و به همین جهت است که امام خمینی(ره) امریکا را شیطان بزرگ نامید.

وی تاکید کرد: تا زمانی که این روحیه استکبار ستیزی در غرب و امریکا وجود دارد ما نمی توانیم با آنها کنار بیاییم و توافقی داشته باشیم.

کارشناس مسائل سیاسی انحصار حق وتو در شش کشور دنیا را یک خفت جهانی دانست که به مردم جهان تحمیل شده و بیان داشت: بعد از فروپاشی شوروی امریکا سعی در به وجود آوردن یک نظم نوین و تک قطبی داشت.

وی افزود: امریکا چون می دید نمی تواند مقابل ایران و روحیه استکبار ستیزی این ملت بایستد ما را محور شرارت معرفی کرد و دستیابی ایران به انرژی هسته ای را بهانه ای قرار داد.

عبداللهی فر دلیل اصلی این دشمنی را حس استکباری و انحصار طلبی غرب و امریکا دانست و گفت: انرژی هسته ای یک علم و دانش است و ما می خواهیم این دانش را از انحصار غرب در بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه حذف روحیه استکبار ستیزی از انقلاب آغاز فروپاشی آن است تصریح کرد: ایران با دیپلماسی هوشمندانه بر سر میز مذاکره حاضر شد و با حفظ روحیه استکبار ستیزی خود نشان داد اهل مذاکره و صلح طلبی است.

این استاد دانشگاه گفت: متاسفانه مشکل روحیه استکباری و تزویر امریکاست که با اسلام و ایران و جهان سوم مشکل دارد و خود را مدیر جهان می داند.

وی تاکید کرد: ما در این سی و چند سال انقلاب با مقابله با استکبار و امریکا به پیشرفت و قدرت و تاثیرگذاری در منطقه دست یافته ایم و راه خود را ادامه می دهیم.

عبداللهی فر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بزرگداشت روز دانشجو گفت: آنچه از دانشجو انتظار است داشتن دانش و بینش سیاسی است و بینش سیاسی با اخلاص و تقوا و ولایت پذیری محقق می شود.

وی تاکید کرد: دانشجو باید فرا زمانی و فرامکانی بیاندیشد و فرای از مسائل حاشیه ای و فردی جهانی باشد.


کد مطلب: 10793

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10793/وجود-روحیه-استکباری-هیچ-سازشی-غرب-صورت-نمی-گیرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir