کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگوی اختصاصی بارییس دانشگاه شهرکرددرآستانه سالروز16آذر:

استکبار ستیزی بخش جدانشدنی آرمان های دانشجوی مسلمان است

14 آذر 1392 ساعت 12:51

استکبار ستیزی و بیزاری از ظلم، ویژگی ذاتی دانشجوی مسلمان است و بدون این خصیصه نمی تواند نام دانشجو را با خود به یدک بکشد.


رئیس دانشگاه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، با بیان اینکه مبارزه با استکبار، جزء ذات دین الهی است گفت: از این رو دانشجوی مومن و متعهد ظلم ستیزی را سرلوحه کار خود قرار داده و هم فریاد می زند و هم مطالبه گری می کند.

دکتر اسماعیل اسدی افزود: از زمانی که جنبش دانشجویی قریب به  هفت دهه پیش شکل گرفت، و زمانی که در سال 1332 رنگ و بوی واقعی به خود گرفت، این جنبش با مشاهده جریان استکباری آمریکا در جهان و به خصوص در ایران، و همچنین حادثه ماندگار و در عین حال، خونین دانشگاه تهران، دانشجویان محور اساسی فعالیت خود را برای مبارزه با ظلم و سلطه با امپریالیسم غرب و شرق قرار دادند و تا امروز این محور را دنبال می کنند.

اسدی با اشاره به ۱۶آذر، و نامگذاری این روز به نام دانشجو ادامه داد: دانشجو، در سال 32 جریانی را پیگیری کرد و حتی خونش، برای استمرار و تحقق آن به زمین ریخته شد، از این بابت که با جریان سلطه مقاومت و مبارزه کند، اما امروز برخی جریان های ضد اسلامی یا غیر اسلامی با نفوذ در دانشجویان قصد مصادره آن را برای جداسازی از جریان های سالم و اصیل دانشگاهی داشتند، اما دانشجویان بصیر مملکت اسلامی ما با تدبر و آگاهی، راه نفوذ را بستند و الان این دانشجویان هستند که با عنوان جنبش دانشجویی با شکل های اصولگرایانه فرهنگی و منطقی، این حالت های ضد استکباری را تداوم بخشیده اند.

وی درادامه بیان داشت: دانشجویان این مرزوبوم فعالیت مطلوبی در زمینه های سیاسی و فرهنگی داشته اند و آنچه راکه ما با جنبش اصیل دانشجویی می شناسیم، هیچ گاه در دام خط و خطوط استکباری نمی  افتند و با اشراف و بصیرت کامل 16 آذر امسال هم در دانشگاه های کشور، شعار "مرگ بر استکبار را سر داده" وبا الگو کردن کار خود، این جریان را امتداد می بخشند. ازطرفی جامعه ای مابه معنای عام نیاز به نقد و بررسی فعالیت های گذشته و پیش رو دارد، اما چه بهتر که این نقد، به صورت منصفانه توسط قشر باهوش و بصیر جامعه شکل گیرد. که همان قشر دانشجوست.

دکتر اسدی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ شکل گیری جنبش دانشجویی، می بینیم که دانشجو همچنان آرمان خواه،ایده آل نگر و آرمان طلب است و این موضوع باعث می شود که  خط و خطوط اساسی حرکت در جامعه در یک ریل قرار گیرد و نه به معنای یک شعار بلکه یک معنای درون گرا و واقعی، تضمین کننده سلامت جامعه است و این نقادی های منصفانه، مطلوب است و باید از آن ها به صورت مناسب استفاده شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های کشور در سال های اخیر، گفت: با تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، این کرسی ها، شکل و شمایل اصولی و کاملا برنامه ریزی به خود گرفته و فرصت خوبی را برای تمامی دست اندرکاران برنامه ریز استانی و منطقه ای ایجاد کرده است که باید به نحو مطلوبی از آن استفاده کنند.
انتهای خبر/ح


کد مطلب: 10738

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10738/استکبار-ستیزی-بخش-جدانشدنی-آرمان-های-دانشجوی-مسلمان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir