کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرهنگ پاکی و پاکیزگی محیط ترویج می یابد:

منطقه لاخشک بیدکل در شهرستان فارسان، از زباله پاکسازی شد

پیرغار , 14 آذر 1392 ساعت 12:23

بخشدار مرکزی فارسان از پاک‌سازی منطقه لاخشک بیدکل از توابع شهرستان فارسان از زباله خبر داد .


به گزارش جهانبین، سید حسن هاشمی گفت: طرح پاک‌سازی این منطقه با همکاری اداره محیط زیست و دهیاران این شهرستان انجام شد.

وی در حاشیه پاک‌سازی منطقه لاخشک بیدکل از توابع شهرستان فارسان با تاکید بر لزوم اهمیت حفاظت از محیط زیست و شرکت تمام آحاد مردم در پاک‌سازی طبیعت از زباله و پسماندها، وطیفه همگانی اهاد مختلف مردم است
وی اظهار داشت: با توجه به حجم بالای زباله در این شهرستان مقادیر زیادی از زباله و پسماند سالانه در این اماکن پراکنده می‌شود که وجود این زباله‌ها با توجه به عمر بالایی که از نظر تجزیه پذیری در طبیعت دارند سالیان سال در طبیعت باقی می‌مانند، که چهره طبیعی منطقه را ناسالم و دگرگون می‌کند.
هاشمی با اشاره به عمر تجزیه شدن مواد در طبیعت افزود: از جمله مواد و اشیائی که در طبیعت به وفور مشاهده می‌شود، کیسه‌های پلاستیکی و بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی است.
بخشدار مرکزی فارسان بیان داشت: کیسه‌های پلاستیکی پنج سال، بطری‌های پلاستیکی ۴۵۰ سال و بطری‌های شیشه‌ای ۵۰۰ سال در طبیعت باقی می‌مانند و انباشته شدن این مواد در طبیعت صدمات جبران ناپذیری به طبیعت به خصوص جاذبه‌های گردشگری وارد می‌کند.
هاشمی اظهار داشت: طبیعت موجود ارثیه نمی‌باشد، که از گذشتگان به ما رسیده باشد بلکه یک امانت الهی است که باید نسل به نسل به دست آیندگان برسد، لذا از عموم گردشگران و طبیعت دوستان خواهانیم که در حفاظت از محیط زیست نهایت دقت و تلاش را به خرج دهند تا آیندگان ما نیز بتوانند از این امانت الهی بهره ببرند./
انتهای خبر/ح


کد مطلب: 10735

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10735/منطقه-لاخشک-بیدکل-شهرستان-فارسان-زباله-پاکسازی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir