کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر علمی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) دعوت حق را لبیک گفت/ مراسم تشییع، امروز در لردگان

13 آذر 1392 ساعت 11:51

پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید حسینعلی موسوی زاده مدیر علمی گروه بهائیت پژوهشکده باقرالعلوم (ع) امروز چهارشنبه سیزدهم آذر در روستای شیرمرد لردگان تشییع و دفن می‌شود.


به گزارش جهانبین، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید حسینعلی موسوی زاده پژوهشگر و محقق برجسته بهائیت دوشنبه شب در حادثه رانندگی در شهر قم درگذشت.

دکتر سید حسینعلی موسوی زاده در سال ۵۳ در روستای شیرمرد شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری، متولد شد و تحصیلات ابتدائی خود را در آنجا گذراند.

وی سال ۷۶ وارد حوزه علمیه قم شد و تحصیلاتش را تا مقطع درس خارج ادامه داد.

همزمان با تحصیل در مرکز تخصصی فرق و ادیان موفق به اخذ گواهی سطح ۳ حوزه با موضوع "روشهای تبلیغی بهاییت و راههای مقابله با آن" شد.

همچنین پایان نامه خود در مقطع سطح ۴ حوزه (دکتری) را با عنوان " نقد و بررسی عقاید و احکام چالشی بهاییت مدرن و سنتی " تدوین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی زاده علاوه بر مدیریت گروه علمی بهائیت پژوهشکده باقرالعلوم، سردبیر فصلنامه فرق و ادیان این پژوهشکده نیز بود.

وی همچنین با مراکزی چون پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مؤسسه مذاهب اسلامی، همکاری علمی پژوهشی داشت.

مرحوم دکتر موسوی زاده استاد مشاور مقطع سطح ۳ در کمیته تخصصی فلسفه و کلام حوزه علمیه بود و مسؤولیت هدایت و راهنمایی چندین پایان نامه را بعهده داشت.

از مرحوم موسوی زاده آثار و مقالات بسیاری در زمینه بهائیت به یادگار مانده است که اهم آنها عبارتند از:کتابهایی با عناوین: "روشهای تبلیغی بهاییت و راهکارهای مقابله با آن"، کتاب "نقد و بررسی تعالیم بهاییت" ،"پیام آوران تاریکی" و "نقد و بررسی احکام بهائیت" و مقالات متعددی از جمله: "نقد و بررسی تحری حقیقت در بهائیت"،"نقد و بررسی وحدت عالم انسانی در فرقه بهائیت .
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در پیامی فقدان این سرباز امام زمان(عج) و محقق و پژوهشگر حوزه دین را به پیشگاه امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و خانواده ایشان تسلیت گفت.
حجت الاسلام رحمت الله اروجی از درگاه خداوند منان رحمت و مغفرت واسعه و همنشینی با اولیا و اجداد طاهرینش در بهشت اعلا و حسن عاقبت و عافیت برای بازماندگان مسئلت کرد./
انتهای خبر


کد مطلب: 10710

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10710/مدیر-علمی-پژوهشکده-باقرالعلوم-ع-دعوت-حق-لبیک-گفت-مراسم-تشییع-امروز-لردگان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir