کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری:

تثبیت یا تغییر مدیران استانی منوط به جذب و استفاده صحیح از اعتبارات است

12 آذر 1392 ساعت 17:57

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیرانی که بتوانند از اعتبارات دستگاه خود به بهترین و اصولی ترین راه استفاده کنند و استان را به سمت توسعه و پیشرفت رسانند، تثبیت می شوند و در غیر این صورت تغییر می یابند.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، قاسم سلیمانی دشتکی ساعتی پیش، در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه معتقد به تثبیت مدیریت در استان است گفت:سعی بر آن است از مدیرانی در دستگاه های اجرایی استفاده شود که از منافع ملی دفاع کرده و در کار خود از نخبگان هم استفاده نماید.
سلیمانی افزود:مجریان دستگاه های اجرایی کشور دارای برنامه های متنوع و کلانی هستند که بایستی استان را در این مسیر سوق داد و طبق تعریف این مجریان کار ها را پیش برد.
وی ادامه داد: بنده در تثبیت و تغییر مدیران استانی چند اصل را به دقت رعایت می کنم که احترام به اقشار مدنی، فعالین انتخاباتی، نمایندگان مجلس و نظر اقشار مردم از مهمترین آن هاست.
استاندار بیان داشت: بنده، در امر گزینش مسولان اجرایی، مدیون کسی نبوده و نخواهم بود اما برنامه بر این قرار است که مدیران را خارج از برنامه های شخصی، در میان نیروهای درون دستگاهی رشد دهیم و اگر قرار است تغییری در پست های اجرایی انجام شود، این تغییر حتی الامکان در نیروهای وزارت کشوری باشد.
وی با اشاره به اینکه ماموریت و انتقال به دستگاه غیر مربوط در ادارات و نهاد های اجرایی کشور ممنوع شده است گفت: برخی ادارات شهرستانی هم اکنون تغییرات زیادی را در مدیران انجام داده اند و بنده خواهان این هستم که تا تعیین مدیر استانی، مدیران داخلی و شهرستانی تغییر ندهند و با اصول فعلی کارها را پیش ببرند.
قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکهآمار ها و نرخ تورم و بیکاری اگرچه در کشور علمی هم باشند، واقعی نبوده اند، تصریح کرد: در سه ماهه نرخ بیکاری در استان بر اساس شاخصه کار یک ساعت در هفته، برابر با 9/8 است و این آمار از این رقم هم ملموس تر به نظر می رسد.
وی ادامه داد: طرح ها و پروژه های عمرانی متعددی در استان وجود دارد که با بهبود منابع از نظر صندوق توسعه ملی، بانک ها ، منابع محدود نیمه دولتی و سرمایه گزاران خصوصی و شرکتی ، معضل بیکاری در استان رو به بهبود می رود.
مدیرارشد اجرایی استان با اشاره به نشست های متعدد با وزیران و هیئت دولت در خصوص مسائل استان تصریح کرد: جذب سرمایه گزاران خصوصی به عنوان ارزش های مادی و اقتصادی برای استان، سرمایه گزاری در بخش های نیمه دولتی و چشمداشت به آینده و نتایج مذاکرات هسته ای و تاثیر آن در بخش اقتصادی، از جمله مهمترین راه های جذب سرمایه در گردش و جاری استان است.

وی ، پیروزی در مذاکرات را حماسه سیاسی دیگر خواند و تصریح کرد: این موفقیت کمتر از پیروزی ناشی از حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری نبود و این مهم برای مردم کشور که مطالباتشان به شکل ظالمانه ای بلوکه شده بود، نشاط و روحیه ای ارزشمند در بین اقشار، و فعالین سیاسی و اجتماعی کشور ایجاد کرده است.


حمیدرضا فروزنده، معاون برنامه ریزی استاندار هم در پاسخ به این سوال که معضل آلودگی ماهیان سردابی در شیلات استان از کجا آب می خورد گفت: در حال حاضر، در حال جمع آوری اطلاعات و گزارش مشکلات شیلات استان هستیم.
فروزنده ادامه داد: تخصیص آب در حوزه شیلات استان صفر است که مسولان کشور، علت اختصاص ندادن آب به این بخش را ، مشکلات بهداشتی عنوان کرده اند اما هیچ گونه ثابته و دلیل متقنی برای این معضل نداشته اند.
عیدی، معاون عمرانی استاندار هم با اشاره به طرح های عمرانی نیمه کاره استان گفت: فاینانس و اصول تجاری طرح پتروشیمی لردگان، با طرف چینی به انجام رسیده و در حال انتقال دیگر تجهیزات این طرح از چین به ایران هستیم، همچنین طرح های راه آهن، پروژه های جاده های چهاربانده، و دیگر طرح ها، امکانات مناسبی برای جذب و به کارگیری جوانان بیکار استان را فراهم می کند و مشکل بیکار تا حدی مرتفع خواهد شد.
انتهای خبر/ح







مطالب کلیدی:
استاندار,جدید,چهارمحال و بختیاری,شهرکرد,جهانبین نشست خبری مدیران جدید شهرکرد خبرنگاران ۱۲آذر


کد مطلب: 10691

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10691/تثبیت-یا-تغییر-مدیران-استانی-منوط-جذب-استفاده-صحیح-اعتبارات

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir