کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انگلیس، جهنم مهاجران

ندای انقلاب , 11 آذر 1392 ساعت 14:12

انگلستان در حال غرق شدن در نژادپرستی است و این پدیده شوم در حال ریشه دوانیدن تمامی تار و پود این کشور اروپایی است.


به گزارش جهانبین، نژادپرستی در انگلیس یکی از مصادیق برجسته نقض حقوق بشر است که متاسفانه دولت انگلیس هم تلاشی برای مقابله با آن نمی کند. مهاجران به خصوص آسیایی ها از امنیت فیزیکی و روانی در این کشور برخوردار نیستند و به دلیل توهین و آزار در مدرسه، محیط کار و اماکن عمومی بعضا دست به خودکشی می زنند که این مساله در میانه پاکستانی ها بیش از بقیه ملیت ها در این کشور دیده می شود.

البته انگلیسی ها به خودشان هم رحم نمی کنند و همواره شاهد این بوده ایم که بازیکنان سیاه پوست در تیم های ملی انگلیس نیز مورد بی احترامی و توهین قرار گرفته اند.

شبکه پرس تیوی در گزارشی از وضعیت نژادپرستی در انگلیس اینگونه می نویسد: حس غم‌اگیز نژادپرستی و نفرت پراکنی در تار و پود جامعه انگلستان نفوذ کرده است و آن را هم‌چون آفتی می‌خورد.

در حالی که نژاد پرستی در سرتاسر انگلستان نهادینه شده است، امید کمی برای روبرو شدن با جامعه‌ای چندفرهنگی، تلاقی فرهنگ‌ها و احتمال آینده‌ای قابل اتکا برای مهاجران و امثالهم وجود دارد.

جایی که بیژن ابراهیمی، یک مرد معلول ایرانی در ماه جولای به دست لی جیمز، همسایه خود به قتل رسید. ابراهیمی چندین مرتبه با پلیس تماس گرفته و شکایت کرده بود که قربانی رفتارهای ضداجتماعی شده است اما پلیس تماس‌های وی را نادیده گرفته بود.

«بیژن‌های روزگار ما قربانیان تعصبات کور و جهالت نفرت‌انگیز کسانی هستند که آگاهانه برخی از مردم را در طبقه‌بندی مادون انسان قرار داده و در مقابل خود را بر قله رفیع برتری می‌پندارند.»

این تحلیل‌گر اظهار داشت، غیر از این که نژادپرستی «تاریخی قدیمی در انگلستان» دارد، «گروه‌ها و سازمان‌هایی وجود دارند که برای رسیدن به اهداف شیطانی و ساختن تصویری نادرست از یک نژاد و مذهب خاص بر نژادپرستی و دیگر اشکال تبعیض‌نژادی سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

«در کمال تاسف، در حالی که مقامات انگلستان هر گونه تلاش مشهود برای جلوگیری از روند افزایش نژاپرستی و جنایات از روی نفرت را پشت گوش می‌اندازند، این کشور روز به روز به ژرفای زوال اخلاقی و انحطاط اجتماعی فرو می‌رود.»

به طور مثال به لیگ دفاع از انگلستان (جنبش اعتراضات خیابانی راست افراطی) به عنوان نمونه‌ای از «بدنام‌ترین گروه‌های نژات‌پرست و نفرت‌پراکن» است. گروهی که «با حملات فیزیکی به مسلمانان و مراکز اسلامی، به دنبال پاشیدن تخم نفرت به طور ویژه علیه مسلمانان در انگلستان هستند.»

انتهای خبر/


نژادپرستی, انگلیس, مهاجرت, England, Racism, Migration


کد مطلب: 10657

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10657/انگلیس-جهنم-مهاجران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir