کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت شهرکرد:

دولتمردان مواظب داشته های کشور باشند و مانند شهید مدرس در مقابل مستکبر بایستند

مشکات برین بام ایران , 8 آذر 1392 ساعت 16:35

شهید مدرس به خاطر شجاعتش الگو شد. وقتی روسیه، ایران را تهدید کرد، مجلس داشت در مقابلش کمر خم می کرد ولی با سخنرانی شهید مدرس، مجلس ایران تصمیم گرفت در برابر قدرت روسیه آن وقت قد علم کند و این یک افتخار تاریخی برای ایران شد.


امام جمعه موقت شهرکرد گفت:از زمان نهضت امام (ره) اصرار برای نشستن بر سر میز مذاکره پیشنهاد برخی افراد بود، الان باید بگویم آرزوی آنها برآورده شده است ولی با این حساب ما کاری به احساسات آنها نداریم. چون مملکت داری، هر روز اقتضا انجام کاری را می طلبد. مثل زمان پیامبر (ص) که مصلحت بود صلح حدبیه را امضاء نمایند و این همانی است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) آن را نرمش قهرمانانه نامیدند. نرمشی که با حفظ اقتدار و عزت اسلام همراه باشد. از این به بعد دولتمردان ما باید مواظب، داشته های ایران باشند و مانند شهید مدرس زیر بار ظلم نروند.

  حجت الاسلام فاطمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره)، مذاکرات صلح آمیز هسته ای ایران را از مهمترین مسائل این روزها دانست و افزود: مسئله هسته ای موضوع حیاتی و آرزوی ملت ایران است و مردم افتخار می کنند و شکرگزار هستند که دولتمردان توانستند در این دوره حساس حق ایران را به رسمیت بشناسانند و دوست دارند در این زمینه به بهترین صورت ممکن پیروز میدان باشند چون ما تحت ولایت و امامت برحق ولیعصر امام زمان (عج) هستیم ولی در چشم ظاهر، دنیا ما را کوچکتراز نمایندگان قدرت جهانی 1+5 می داند پس باید سعی کنیم کم نیاوریم و دفاع کنیم و این موفقیت قابل تقدیر است که توانستیم در مذاکره موفق باشیم.

وی افزود: از زمان قاجاریه به بعد خیلی وقتها در مذاکرات به دلیل چابک و زرنگ نبودن به ایران زور گفته می شد مانند عهدنامه ترکمن چای، گلستان ، پارس و غیره. ولی ما دیگر نمی خواهیم کم بیاوریم.

امام جمعه موقت شهرکرد به شجاعت های مثال زدنی شهید مدرس اشاره کرد و گفت: شهید مدرس به خاطر شجاعتش الگو شد. وقتی روسیه، ایران را تهدید کرد، مجلس داشت در مقابلش کمر خم می کرد ولی با سخنرانی شهید مدرس، مجلس ایران تصمیم گرفت در برابر قدرت روسیه آن وقت قد علم کند و این یک افتخار تاریخی برای ایران شد.

وی ادامه داد: مذاکراتی که تا الان انجام شده مقدماتی است و امید می رود برکاتی برای ملت داشته باشد ما در آغاز کار قرار گرفته ایم و اینها نقشه راه است.

وی به 25 محرم مصادف با سالگرد شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: فرهنگ ولایت و امامت 12 امامی گنجینه پر بهایی است که خداوند نصیب ما شیعیان نموده و بوستان پر برکتی است ما باید هر چه بیشتر از آن بهره مند شویم.

حجت الاسلام فاطمی بیان کرد: بهره های مادی و معنوی که از مکتب ائمه شامل حال ما شده عزت و سربلندی ایران اسلامی را در تمام صحنه های بین المللی و اجتماعی همه در سایه ولایت و امامت ائمه (ع) است. ایران متعلق به امام زمان (عج) است و جز آن انتظاری نیست که آقا الطافشان شامل حال ایران باشد و امروزه بتواند استقلالش را حفظ نماید با اینکه بیشتر کشورها مستعمره شده اند ولی ایران توانسته استقلالش را حفظ کند.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، به راستی که محرم و صفر و وجود امام حسین (ع) که گنج پر بهای ماست باعث شد رزمندگان ما در جریان جنگ 8 سال دفاع مقدس سربلند و پیروز خارج شوند که به برکت پیروی از امامت و ولایت ایرانیان است.

وی به مناسبت های این روزها به رحلت مرحوم عالم ربانی و فخر اسلام شیخ مفید اشاره کرد و افزود: ایشان یکی از بزرگان تاریخ تشیع و افتخارات جهان اسلام بودند که کتابهای زیادی برای تشیع نوشتند و شاگردان خوبی از جمله شیخ طوسی، شیخ مرتضی و غیره را تربیت و خدمات زیادی به تشیع نمودند و با تلاش و اخلاصی که داشتند مورد لطف و عنایت خاص امام عصر(عج) قرار گرفتند.

حجت الاسلام فاطمی به شروع خدمت استاندار جدید اشاره نمود و تصریح کرد: امید است آقای سلیمانی در سرزمین پدریشان بهترین خدمات را به مردم استان ارائه دهند و موفقیت های زیادی داشته باشند.


کد مطلب: 10575

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10575/دولتمردان-مواظب-داشته-های-کشور-باشند-مانند-شهید-مدرس-مقابل-مستکبر-بایستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir