کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با مشارکت بسیج کارگری استان،

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران صنعت با مسولان چهارمحال و بختیاری/ صنعت استان در آینده ای نزدیک رو به پیشرفت قدم بر می دارد

8 آذر 1392 ساعت 13:54

جمعی از مدیران صنعت استان در نشست هم اندیش با مسولان استانی، دغدغه های صنعت چهارمحال و بختیاری را بیان کردند.



به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، نشست هم اندیشی مدیران صنعت استان با حضور جمعی از مدیرعاملان کارخانجات و شرکت های تولیدی و جمعی از مسولان چهارمحال و بختیاری، صبح پنج شنبه ۷آذر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

مسئول بسیج کارگری سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به نام گذاری سال ۹۲ به عنوان سال حماسه سیاسی – حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: برای رفع مشکلات موجود در راه پیشرفت تولید در استان و هم اندیشی در رابطه با رفع این مشکلات هدف اصلی برگزاری این جلسه بود.

عیسی حیدری با اشاره به اینکه در این جلسه ۶۰ نفراز مدیرعاملان شرکت های موفق در استان چهارمحال وبختیاری شرکت دارند گفت : بعد از بحث و بررسی مشکلات موجود در راه تولید، معضلاتی که در استان قابل حل است برطرف می شود و مشکلات دیگر توسط نماینده شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی به مجلس ارائه و برای برطرف کردن آنها راهکارهای عملی پیشنهاد می شود .

در این نشست، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقدینگی سرمایه در گردش را اساسی ترین نیاز تولید کنندگان استان برشمرد.
داوود شیوندی گفت : نقدینگی سرمایه در گردش از اساسی ترین نیاز در کارگاه ها تولیدی و کارخانجات استان است که باید از طرف بانک ها تامین شود.

شیوندی تقویت فرهنگ کار را به عنوان یک فضیلت، استفاده از ظرفیت های استان و کاهش هزینه در تولید را از جمله برنامه های دانست که باید آن را در زمینه تولید نهادینه کنیم.
وی در پایان صحبت های خود در این ننشت لازمه اصلی برای تحقق حماسه اقتصادی را هم کاری و هماهنگی بخش های مختلف جامعه با هم دانست.

مدیر عامل شرکت تعاونی شقایق سامان گفت: اگر اقدامی در خصوص صنعت صورت نگیرد دشمنان به اهداف خود نزدیکتر می شوند.
قادر ی  افزود: اگر اقدامی در خصوص صنعت صورت نگیرد در عرصه اقتصادی شکست خواهیم خورد و دشمنان به اهداف خود نزدیک می شوند.

قادری مشکل اصلی واحد های صنعتی را عدم تامین سرمایه دانست و اظهار داشت: سیاست ها ی که در پاستور صورت می گیرد فقط دنبال حل سرمایه در بورس است این در حالی است که برای استان ما که نمی تواند شرکت های خود را وارد بورس کند خطر بزرگی است.

وی خاطر نشان شد: بازاری که دچار رکود است نمی تواند بازگشت سرمایه داشته باشد و ما از مسولین خواهش می کنیم با نگاه جدی تر به تعاون و رفع مشکلات صنعت استان بپردازند.

در این نشست، سالم مدیر عامل شرکت کابل پارسیان که رتبه اول را در کشور کسب کرده است گفت: مدیران بانک ها استان شناختی از صنعت ندارند و متاسفانه این شرکت تولد کننده با نامهربانی بانک ملی روبه رو شده است .

وی همچنین از اخراج تعدادی کارگران که از این شرکت مخارج خانواده خود را تامین می کردند خبر داد و افزود: عدم کارایی ستاد تهسیلات در استان باعث رکود کار شرکت کابل پارسیان شده و این شرکت هم مجبور به اخراج بسیاری از کارگران خود شده است.

از حاشیه های این نشست می توان به شکستن بغض این مسول شرکت در حضور مسولان استان اعم از، نماینده مجلس شهرستان شهرکرد، به خاطر وضعیت اسف بار صنعت استان و اخراج کارگران که نیاز به سیر کردن خانواده خود دارند می توان اشاره کرد و با این رفتار خود به مدیران استان گوشزد کرد فکر جدی برای واحدهای تولیدی بکنید.

نادریان نماینده بزرگترین شرکت ورق خودرو در خاورمیانه گفت: بانک صادرات استان این شرکت را تا نزدیکی تعطیلی کشاند.

نادریان عدم گشایش اعتبار یا همان ال سی توسط بانک صاردرات استان،کار نکردن فولاد مبارکه اصفهان و تامین آب را از جمله مشکلات این شرکت برشمرد و افزود: چرا سایر بانک های استان ها برای توسعه صنعت خود گشایش اعتبار انجام می دهند اما متاسفانه مدیران بانک های ما تولید را اذیت می کنند.
سید سعید زمانیان، عضو کمیسیون بودجه هم در پیان ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک با تشکیل جلسات متعدد با وزیر صنعت و معدن و تجارت و همچنین همکاری مسولان استانی و مدیرعاملان شرکت ها و کارخانجات بزرگ استان مشکل صنعت استان تا حدی مرتفع شود و چهارمحال و بختیاری به سمت توسعه اقتصادی و تولید بومی گام بر دارد.


کد مطلب: 10567

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10567/برگزاری-نشست-هم-اندیشی-مدیران-صنعت-مسولان-چهارمحال-بختیاری-استان-آینده-نزدیک-رو-پیشرفت-قدم-می

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir