کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نکات شش گانه دستاوردمذاکرات ژنو از نگاه نماینده محترم ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری:

مذاکرات گذشته وحال قدرت ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد

4 آذر 1392 ساعت 13:05

این مذاکرات به حول و قوه ی الهی قدرت ایران اسلامی را بدنیا نشان داد که بدون ایران امکان حل معضلات منطقه محال است، باید ایران حضور داشته باشد و نقش آفرین باشد و امروز به وضوح در رفتار آن ها دیدیم و اقتدار ایران اسلامی امروز در مذاکرات خود را نشان داد.


به گزارش جهانبین نیوز، حضرت حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده محترم ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه معزز شهرکرد، در دیدار با سران طوایف عضو بسیج عشایر این استان به مناسبت هفته بسیج، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک این ایام به همه ی بسیجیان عالم و عرض تسلیت و تعزیت ایام محرم حسینی به محبین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، با اشاره به این که بسیج یک مکتب نشأت گرفته از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) و مکتب عاشوراست و هر کس که این مکتب را جدای از مکتب عاشورا بداند، بسیج را نشناخته است و انقلاب را نشناخته است اظهار داشت: الحمدالله همه افتخار می کنیم که در این بسیج هستیم و کسی باید سر بزیر و سرافکنده باشد که خودش را عضو بسیج نداند، نه عضو نام نوشته، البته آن که نامش را نوشت مفتخر است و آن که پرونده شکل داد افتخاری ویژه دارد اما آن کس هم که نام ننوشت ولی خودش را عضو بسیج دانست به خودش می بالد. آن کس که این جا عضو بسیج نام نوشته است مفتخر است، آن کس که خودش را عضو بسیج می داند و نام ننوشته مفتخر است، آن کسی که عضو بسیج نیست سرافکنده است، یا در دنیا یا در آخرت، اگر اینجا احساس حقارت نکند قطعا در آخرت احساس حقارت و پشیمانی خواهد کرد، چرا؟ برای این که آنهایی که در کربلا بسیج نشدند برای یاری اباعبدالله پشیمان شدند، بعضی شان در همین دنیا و بعضی هم آنقدر سیه دل بودند که در دنیا پشیمان نشدند اما در آخرت پشیمانند.

گفتنی است ایشان در ادامه یادآور دستاوردهای بسیج و انقلاب شدند و چنین فرمودند:
یکی از دستاوردهای مهم بسیج همین امروز در دنیاخودش را نشان داد، در سازمان ملل خودش را نشان داد،در ژنو سوئیس خودش را نشان داد. یکی از دستاوردهای مهم بسیج امروز، این بحث مذاکراتی است که ما داریم. مذاکرات مال امروز نیست،از اول تا امروز با دشمن مذاکره داشتیم و دست از مذاکره نکشیده ایم، منتها مذاکراتمان همیشه قهرمانانه، باعزت و با حفظ ارزشهای نظام اسلامی است.

گاهی هم بعضیها خواستند احیانا به این مذاکرات خدشه وارد کنند، نه امام اجازه دادندو نه مقام معظم رهبری اجازه دادند. بعضی ها می خواستند در مذاکرات آبی را گل آلود کنند و ماهی بگیرند، امام اجازه نمی دادندو مقام معظم رهبری نیز اجازه نداند.

مذاکرات به لطف پروردگار زیر نظر مقام معظم رهبری پیش رفته است. خط قرزهارا ایشان مشخص کردند،جهت دهی هارا مشخص کردند، اجازه ی مذاکره دادندو دیگران رفتندو مذاکره کردند. اگر آقا به کل اجازه ی مذاکره ندهند، یعنی مذاکره ممنوع بشود، قطعا کسی اجازه مذاکره ندارداما آقا نیز به تبع از قرآن و به تبع از اسلام وبه تبع اغز مکتب اباعبدالله(ع)؛ هیچوقت مذاکره راممنوع نکردندو همیشه حد وحدود را مشخص کردند؛ یکجا کمتر و یکجا بیشتر. جایی لازم باشدپررنگ تر و جایی لازم نباشدکمرنگ تر، این سیاست مذاکره در کشور ما همیشه بوده است این نکته ی اول.

نکته ی دوم: در مذاکرات ما یک پکیج، یک مجموعه ی به هم پیوسته را از اول تا به اینجا دنبال کرده ایم تا به اینجا رسیده ایم.
این را هم توجه داریم، در هر مرحله ای از مذاکرات ما معمولا یک دستاوردهایی داشتیم، دستاوردهای محسوس یا نامحسوس، ولی در تمام این مذاکرات ما دستاورد داشتیم. آنجا هم که محسوس نبوده یعنی ما تصور کردیم که این مذاکره برای ما دستاوردی نداشته، درست است دستاوردی نداشته اما فضا را برای آینده آماده کرده است. آن موقع چیزی گیرمان نیامده اما دشمن را نسبت به اینکه ما را بشناسد،شناخت دشمن را بالاتر برده، اراده ی ما را قوی تر کرده، تجربه ی ما را بیشتر کرده و مسائل مختلف را برای ما و برای دشمن به وجود آورده و هیچ وقت مذاکرات بدون دستاورد نبوده است. هیچ گاه نمی توان گفت مذاکرات بدون دستاورد بوده است، این را با جدیت و قاطعیت عرض می کنم یا دستاورد محسوس یا غیر محسوس بوده است. عرض کردم آنجایی که ما دو سال تعلیق غنی سازی داشتیم اول بنا بود شش ماه و بعد دوسال تعلیق غنی سازی داشتیم، مقام معظم رهبری فرمودند همان جا هم به نفع ما بوده است، همان جا هم از نظر ما مجموعه درون کشور و هم مجموعه دشمن، همه ی این ها دستاورد بوده است. دو سال عقب افتادیم اما دستاورد داشتیم؛ دشمن یک چیزهایی فهمید، برای ما یک تجربه شد.
خود ما درون کشور، دیدگاه های مختلف و سلایق مختلف یک مسائلی به دست آوردند. بنابراین مذاکرات یک مجموعه ی به هم پیوسته است وهر زمانی دستاورد ویژه خودش را داشته است. این هم نکته دوم
نکته سوم؛ الان به یک مرحله ای از مذاکرات رسیده ایم، مرحله ی پایانی نیست و هنوز خیلی راه داریم؛ باید مذاکره کنیم، مذاکره هم جنگ است، خود مذاکره با دشمن نوعی جهاد است، نوعی میدان رزماست، طولانی هم هست و هنوز خیلی راه داریم تا به آنجایی که می خواهیم برسیم، الان در یک مرحله ای رسیده ایم. در کجا هستیم؟ الان در یکی از عالی ترین مراحل مذاکره هستیم.
۶ مورد از دستاوردهای مذاکرات را امروز خدمت شماعرض می کنم، البته کاری به این که در مذاکرات چه گذشت و چه چیزی آن ها از ما خواستند و ما از آن ها خواستیم و توافق نامه و جزئیات آن کاری ندارم و بماند به جای خود، بنده خارج از جزئیات توافق نامه می خواهم ۶ مورد از دستاوردهای مذاکرات را عرض کنم و عرض کردم ویژه این مذاکرات هم نیست، در طول این مذاکرات تا امروز که به این جا رسیده ایم بوده است:
۱- یک زمانی ایران در جایگاهی بود که نوکر بود، غلام حلقه به دوش بود، هر چه شاهان و اربابان می گفتند، شاهان که هیچ هر چه مستکبران و اربابان می گفتند شاه و همه باید گوش می کردند و غلام حلقه به گوش بودند، ما قبل از انقلاب این بودیم.
همه می دانیم شاه نوکر بود و سفارت های آمریکا و انگلیس و سفارت های بیگانه راحت دستور می دانند، خودشان که هیچ، روسای جمهورشان و وزرای خارجه و مقاماتشان هیچ، سفیرشان در ایران به شاه می گفت این کار را انجام بده و او می گفت چشم.
به مجلس می گفت این را تصویب بکنید همه می گفتند چشم، بدون چون و چرا، یک زمانی این بودیم الان به کجا رسیدیم؟ الان به حول و قوه الهی به جایی رسیدیم که شش کشور قدر دنیا می آیند در ژنو سوئیس به تعبیر رسانه های خودشان، زمان طولانی خودشان را در هتل حبس می کنند تا با هم مذاکره کنند چطور با ایران به تفاهم برسند.
مایی که زمانی نوکر بودیم، حالا ۶کشور قدر دنیا خودشان را حبس می کنند در هتل،با هم حرف می زنند که چطور با ایران اسلامی به تفاهم برسند. این قدرت را ببینید، این قدرت را از کجا بدست آوردید؛ بسیج.
این قدرت را امام به این کشور بخشید؛ شهدا بخشیدند. اگر هیچ دستاوردی نداشته باشیم جز همین معنا که ظرف۳۵ سال به حول وقوه ی الهی به جایی رسیدیم که کشورهای قدر دنیا به تعبیر رسانه های خودشان برای اینکه دل ما را بدست بیاورند، اینجور خودشان را در هتل حبس می کنند، تا راه تفاهم با ملت ایران را پیدا کنند و اگر آنها این تعبیر را نگفته بودند، من نمی توانستم بگویم.
۲- بنا به هر دلیل، ناچار شدند اعتراف کنند که ایران با تحریم ها از پای در نمی آید، در ۸سال دفاع مقدس فهمیدند که ایران از پای در نمی آید، در جنگ فرهنگی فهمیدند که ایران از پای در نمی آید، در ترورها فهمیدند که ایران از پای در نمی آید، در انواع حیله و مکرها فهمیدند که ایران از پای در نمی آید، در تحریم ها به اشتباه افتادند و فکر می کردند شاید تحریم ها ایران را از پا در بیاورد، امروز از زبان وزیر خارجه آمریکا با صراحت این معنا گفته شد که تحریم ها هیچ اثری که نکرد هیچ، صد و چند سانتریفیوژ را به ۱۹ هزار رساندند، و امروز اعتراف کرد به این معنا که تحریم ایران را از پا در نیاورده بلکه بالاتر برده است.
۳- این مذاکرات به حول و قوه ی الهی قدرت ایران اسلامی را بدنیا نشان داد که بدون ایران امکان حل معضلات منطقه محال است، باید ایران حضور داشته باشد و نقش آفرین باشد و امروز به وضوح در رفتار آن ها دیدیم و اقتدار ایران اسلامی امروز در مذاکرات خود را نشان داد.
۴- آن ها فهمیدند که با ایران نمی شود با زبان زور و تهدید صحبت کرد و فایده ای ندارد و لذا رو به مذاکره آوردند. آمریکا بیش از همه نیازمند مذاکره با ایران بود، آن موقع که اجلاس سازمان ملل بود و رئیس جمهور ما آنجا بود؛ بماند که برخی از دولتمردان ،ضعفهایی داشتند که مقام معظم رهبری هم فرمودند، ولی بیش از همه آمریکائیها اصرار به این مذاکره داشتند،اوباما بود که فشار می آورد با رییس جمهور ما باب مذاکره را باز کند، چون فهمیده اند که با ایران دیگر با زبان زور و تهدید و امثال این ها نمی توان صحبت کرد.
۵- البته این را باید دانست که این ها دشمن هستند و تصور نکنیم که این ها دوست ما هستند، اگر امروز به مذاکره رو آوردند نه از باب این که ما را دوست دارند بلکه از باب این که نجات خودشان را در مذاکره می بینند و محدود کردن ما را نیز در مذاکره می بینند، به این نتیجه رسیدند.اگر بخواهند جلوی پیشرفت هسته ای ما را بگیرند باید با ما مذاکره کنند، اگر بخواهند مانع حرکت ما بشوند باید با منا مذاکره کنند. اینها از این باب آمده اند در میدان، فکر نکنید دوست ما شدند، همین جا هم در مقام فریب هستند، دشمن دشمن است باید حواسمان جمع باشد لذا در صحبت های وزیر خارجه آمریکا این معنا به صراحت مشهود بود، که به صهیونیست ها و مخالفین خودش در آمریکا می گفت چرا با مذاکره ما با ایران مخالف هستید؟ ما با مذاکره جلوی رشد هسته ای ایران را گرفته ایم و رسیدن ایران به قله ی هسته ای را کند کرده ایم؛ بنابراین یادمان نرود که این ها فریب دهنده هستند.
۶- ضمن این که بسیار مهم است که به حول و قوه الی ما در جایگاه علمی و جهانی و جایگاه انقلابمان و در جایگاه های مختلف به جایی رسیده ایم که دشمن به اندازه ای که یک مقدار حرکت ما را کند کند خوشحال است و این دستاورد عزت است، آثار مقاومت است، آثار ایستادگی است، آثاربسیج است، بسیجی بودن این ملتو کشور و با روحیه بسیجی دست در دست ولی فقیه دادن، با ردحیه بسیجی در مقابل آمریکا محکم ایستادن و مرگ بر آمریکا گفتن را فراموش نکردن، با روحیه بسیجی محکم ایستادن و دشمن را همیشه دشمن دانستن، با روحیه بسیجی محکم ایستادن و اترزش های انقلاب را محکم نگه داشتن، این ها دستاورده ای امروز بسیج است و شما عشایر به خود می بالید با فکر بسیجی گونه و با حضور بسیج گونه خود.
و انشاالله موفق و مؤید باشید و خداوند تبارک و تعالی توفیق دهد بتوانیم این دستاوردها را حفظ کنیم و شاکر باشیم.
اگر تمام ایران اسلامی، امروز دو رکعت نماز شکر بخوانند و به درگاه خداوند متعال سپاس بگویند برای تمام دستاوردهایی که در طول این سی و پنج سال خداوند به این انقلاب و به این مردم عطا فرموده، جا دارد و یک گوشه ای از این شکر را ادا کرده اند.


کد مطلب: 10476

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10476/مذاکرات-گذشته-وحال-قدرت-ایران-اسلامی-جهانیان-نشان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir