کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ خبر داد

ساخت ۲ میلیون مسکن در کشور طی ۱۰ سال آینده

فارس , 28 آبان 1392 ساعت 8:58

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ شورای اسلامی گفت: طبق برنامه باید در ۱۰ سال آینده سالانه ۲ میلیون مسکن در کشور ساخته شود تا از رشد قیمت و افزایش تورم در حوزه مسکن جلوگیری گردد.


به گزارش جهانبین، مجید جلیل امروز در شهرکرد اظهار کرد: طرح وام خرید مسکن شش برابر ودیعه از طرح‌هایی است که باید در اجرای آن نهایت دقت و حساسیت را به کار برد.

وی افزود: اعطای وام خرید مسکن شش برابر ودیعه احتمال شکل‌گیری معاملات صوری در حوزه خرید و فروش مسکن را افزایش می‎دهد.

جلیل با تاکید بر جلوگیری از پدیده دلالی در خرید و فروش مسکن، گفت: باید توجه داشت که اعطای وام خرید مسکن شش برابر ودیعه امکان حضور دلالان و سوداگران را در بازار خرید و فروش مسکن افزایش می‎دهد و باید این ملاحظات را در نظر داشت.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعطای وام مسکن شش برابر ودیعه در حوزه ساخت و ساز مسکن و نوسازی بافت فرسوده اقدام مناسبی است و در افزایش عرضه مسکن نقش خواهد داشت.

جلیل در رابطه با قیمت مسکن در ماه‌های آینده گفت: قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا است و با توجه به اینکه در اواخر دولت دهم و اوایل شروع به کار دولت یازدهم به دلیل کمبود منابع مالی، حوزه ساخت و ساز مسکن به دلیل کمبود منابع با مشکل مواجه شد، روند کندی در موضوع انبوه‌سازی و تکمیل مسکن نیمه‌کاره ایجاد شد.

وی افزود: با توجه به جمعیت بالای جوان کشور و نیاز به مسکن، باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و تلاش شود با افزایش عرضه مسکن، بازار عرضه و تقاضا متعادل شود.

جلیل خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اساسی دولت موظف به تامین مسکن اقشار ضعیف جامعه است و طبق برنامه باید در ۱۰ سال آینده سالانه دو میلیون مسکن در کشور ساخته شود تا از رشد قیمت و افزایش تورم در حوزه مسکن جلوگیری گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل اینکه قوانین مسکن مصوب مجلس است باید تغییر و تحولات در این زمینه مانند موضوع اعطای وام خرید شش برابری ودیعه مسکن با کسب مجوز از مجلس باشد.
انتهای خبر/ح















کلمات کلیدی: مسکن,مهر,ساخت,جدید Iran to build two million housing over the next ۱۰ years.


کد مطلب: 10305

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10305/ساخت-۲-میلیون-مسکن-کشور-طی-۱۰-سال-آینده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir