کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در جریان فتنه 88 مردم ایران کیمیای عزت عاشورا را کشف کردند

مشکات برین بام ایران , 22 آبان 1392 ساعت 12:33

آثار شجاعت دلهره نداشتن از مواجهه با کوههای آتش فتنه و امواج آن است. گاهی فضای جامعه به گونه ای می شود که نمی توان حق و باطل را از هم تشخیص داد، فضا مه آلود می شود مانند غوغای سال 88، در ایران به سادگی نمی شد حق را از باطل تشخیص داد ولی مردم ایران توانستند کیمیای عزت عاشورا را کشف کنند و با شجاعت خود حق را از باطل جدا کنند.



farzaneh

به گزارش جهانبین نیوز،حجت الاسلام فرزانه صبح امروز در تاسوعای حضرت سیدالشهداء (ع) در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد در مورد ویژگی های فرد مسلمان اظهار کرد: علم، معرفت، استقلال، شجاعت، اراده قوی و ولایت مداری از بارزترین ویژگی های مسلمین است.از مهمترین این ویژگی ها علم و معرفت است اگر انسان بتواند این دو مورد را ارتقاء دهد در مقامی که خداوند برای وی مقرر کرده است قرار می گیرد.

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به یکی از ویژگی های حضرت زینب(س) به عنوان یک زن مسلمان مطیع امام و ولایت، گفت: حضور ایشان در واقعه کربلا به عنوان خواهر امام حسین(ع) نبود، بلکه در جایگاه یک فرد مستقلی که برای دفاع ازاسلام می کوشد حضور داشتند و این نشان دهنده اراده قوی و استقلال این بانوی گرامی است.

وی ادامه داد: عاشورا صحنه خون، آتش و وحشیگری دشمن است و حضرت زینب (س) درآن شرایط با شجاعت تمام در مقابل دشمنان به تندی اعتراض کرد و این نشانه شجاعت یک زن عاشورایی است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در شهرکرد، با اشاره به شجاعت امام (ع) و یارانشان گفت: یکی از آثار شجاعت نهراسیدن از جهاد در راه خدا، فدا کردن جان و مال، نهراسیدن از اتحاد و اجتماع قدرت های باطل است. در کربلا همه قدرت های آن زمان و شخصیت های کذایی گرد هم جمع شدند اما امام حسین(ع) و یارانشان با دیدن این همه باطل و ظلم نهراسیدند و با شجاعت در مقابل آنها ایستادند.

حجت الاسلام فرزانه بیان کرد: ملت شجاع ملتی است که آگاهانه و با هوشیاری خودش را آماده کند، دشمن را به خوبی بشناسد ودر حالی که آن را کوچک نمی شمارد از آن هم ترسی نداشته باشد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود، گفت: آثار دیگر شجاعت وحشت نکردن از تنهایی و ازدست دادن قدرت و مواجهه با موج افکار عمومی است نمونه ای از آن می توان به زن فرعون اشاره کرد. ایشان قدرت و تجملات زن شاه در اختیارش بود ولی به تنهایی در مقابل ظلم و ستم فرعون ایستاد و همه قدرت و تجملاتش را از دست داد اما در حالی که آخرین لحظات عمرش را می گذراند به خدای خود گفت:" خدایا این همه را در راه رضای تو از دست داده ام، نزد خودت برایم خانه ای بنا کن" این به معنای شجاعت یک زن مسلمان است.

حجت الاسلام فرزانه آثار بعدی شجاعت را دلهره نداشتن از مواجهه با کوههای آتش فتنه و امواج فتنه دانست و ادامه داد: گاهی فضای جامعه به گونه ای می شود که نمی توان حق و باطل را از هم تشخیص داد، فضا مه آلود می شود مانند غوغای سال 88، در ایران به سادگی نمی شد حق را از باطل تشخیص داد ولی انسان شجاع در فتنه سردر گم نمی شود و راه درست را تشخیص می دهد. مردم ایران توانستند کیمیای عزت عاشورا را کشف کنند و با شجاعت خود حق را از باطل جدا کنند.

وی افزود:اثر دیگر شجاعت، خسته نشدن و ترک نکردن صحنه مقابله با دشمن است. اگر می خواهید قدمی بردارید و کاری انجام د هید باید عاشورایی باشید.

خطیب نماز جمعه مشهد با اشاره به درک عزت عاشورا توسط مردم ایران، گفت: مردم ایران کیمیای عزت عاشورا را کشف کردند و الگوی خود را حضرت عباس(ع) که در واقعه عاشورا سنبل شجاعت است قرار داده اند. ایشان دارای چند ویژگی هستند از جمله ایمان و بصیرت قوی، مجاهد شجاع، ولایت مداری باوفا، انسانی خود ساخته و مسلط بر خود، می باشند.

حجت الاسلام فرزانه ادامه داد:عاملی که باعث شد حضرت عباس(ع) دارای چنین شخصیتی باشند، وجود مبارک حضرت علی(ع) است که به ایشان آموختند، هر کس که در مقابل امامش ایستاد با شمشیرش به استقبال او برود. این همان بصیرتی است که حضرت عباس(ع) دارا بودند.

وی دلیل دیگر شخصیت مبارک حضرت عباس(ع) را وجود گرامی مادر ایشان دانست و گفت: ایشان رابطه ای عمیق بین فرزندانش وامام حسین(ع) و امام حسن(ع) ایجاد کردند و حضرت عباس (ع) را به گونه ای تربیت کردند که بداند جایگاه او جایگاه امام حسین(ع) نیست و او باید مطیع و همراه امام خویش باشد.

حجت الاسلام فرزانه در پایان به وجود آگاه حضرت عباس اشاره کرد و افزود: حضرت زین العابدین(ع) می فرمایند:" وجود عمویم حضرت قمر بنی هاشم(ع) ایمانی استوار و بصیرتی قوی بود که در کناربرادرش جهاد کرد."


کد مطلب: 10189

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/10189/جریان-فتنه-88-مردم-ایران-کیمیای-عزت-عاشورا-کشف-کردند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir